نسخه چاپی

مراكز تاریخی، فرهنگی و زیارتی كشور مورد بازدید 22 میلیون نفر

رئیس ستاد مركزی هماهنگی خدمات سفر از ثبت آمار بیش از 20 میلیون نفر شب اقامت مسافر نوروزی تا پایان 4 فروردین 96 در كل كشور خبر داد و گفت: از 25 اسفندماه سال گذشته تا 4 فروردین ماه امسال 20 هزار و 719 تماس با سامانه 09629 ستاد خدمات سفر برقرار شده است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری میزان، مرتضی رحمانی موحد به بازدید از کاخ موزه سعدآباد و مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران رفت و در حاشیه این بازدیدها با مردم در زمینه نقاط ضعف و قوت خدمات کاخ موزه‌های پایتخت به گفت‌وگو پرداخت.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه با فعالیت های دستگاه های عضو ستاد در حال حاضر تهران در حال تبدیل شدن به «مقصد گردشگری» است، اظهار کرد: امروز شاهدیم که تاسیسات اقامتی، اماکن گردگشگری و دیدنی با فعالیت های مشترک سبب افزایش حضور مسافران نوروزی در پایتخت شدند.

وی با بیان اینکه تنها از ابتدای طرح نوروزی تا روز گذشته 27 هزار گردشگر از مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران بازدید به عمل آوردند، خاطرنشان کرد: مدیران و دستگاه های اجرایی و فرهنگی به منظور پذیرایی و ارائه خدمات متفاوت به مسافران نوروزی از آمادگی بسیار خوبی برخوردار هستند و امیدواریم این فعالیت ها و خدمات سبب ارتقای رضایتمندی گردشگران شود.

رحمانی موحد ضمن اشاره به آخرین وضعیت سفرهای نوروزی تاکید کرد: تغییرات آب و هوایی متفاوتی که امسال در ایام نوروز شاهد بودیم سبب شد تا اکثر استان های مقصد گردشگری تحت تاثیر این شرایط جوی قرار گیرند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ثبت بیش از 20 میلیون نفر شب اقامت تا پایان 4 فروردین ماه 96 خبر داد و ادامه داد: تا پایان روز گذشته بازدید بیش از 22 میلیون نفر از مراکز تاریخی، فرهنگی و زیارتی کشور ثبت شده است.

وی از آمادگی 100 درصدی ستاد خدمات سفر در 31 استان و 460 شهرستان کشور به منظور ارائه خدمات و مدیریت سفر گردشگران خبر داد و تاکید کرد: تمام تلاش ستادهای اجرایی هماهنگی خدمات سفر در سراسر کشور ارائه خدماتی ویژه به مسافران است تا نوروزی متفاوت برای مردم فراهم شود.

رحمانی موحد در ادامه به بازدید خود از کاخ موزه‌های سعدآباد و نیاوران اشاره کرد و گفت: هر دو مجموعه از آمادگی خوبی برای ارائه خدمات و پذیرایی از مسافران نوروزی برخوردارند، همچنین پیش بینی ها و برنامه های فرهنگی، هنری در حاشیه هر دو مجموعه سبب افزایش حضور مسافران و ارتقای رضایتمندی مسافران می شود.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر به دیگر برنامه های فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: از جمله برنامه های شاخص در نوروز 96 برپایی نوروزگاه ها در 31 استان بوده که در فاصله 5 تا 7 روز برگزاری این جشنواره ها آیین و رسوم سنتی مردم بومی آن منطقه معرفی شده و در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

به گفته وی برپایی 640 بازارچه صنایع دستی در کل کشور از دیگر برنامه های پیش بینی شده فرهنگی در ایام نوروز 96 است.

رحمانی موحد در خاتمه به خدمات سامانه 09629 ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر اشاره کرد و اظهار کرد: از 25 اسفندماه سال گذشته تا 4 فروردین ماه امسال 20 هزار و 719 تماس با سامانه 09629 که ویژه معرفی جاذبه ها، مقاصد جدید گردشگری و دریافت شکایت از مردم است، برقرار شده و امیدواریم این سامانه به عنوان «مرجع اطلاع رسانی گردشگری» همواره در طول سال مورد بهره برداری مردم قرار گیرد.

۱۳۹۶/۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...