نسخه چاپی

آیت الله سبحانی: گرانی در جامعه غوغا می‌كند

یكی از مراجع عظام تقلید گفت: رئیس جمهور آینده با انبوهی از مشكلات از جمله بیكاری، گرانی و مفاسد اخلاقی در جامعه روبه رو است كه امیدواریم بتواند در اداره كشور موفق باشد.

آیت الله العظمی جعفر سبحانی در دیدار فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گرانی در جامعه غوغا می‌کند افزود: عده زیادی از مردم به ما مراجعه و عنوان می‌کنند که با وجود پرداخت یارانه‌ها اما هزینه‌های زندگی و گرانی بیش از این میزان است و مسئولان باید فکری به حال اوضاع اقتصادی کشور بکنند.

گزيده سخنان اين مرجع تقليد به نقل از مهر از اين قرار است:

· آمار طلاق در کشور بخصوص در تهران بالا است. این مسئله در آمریکا بیشتر است و در واقع در هر کشوری که روابط زن و مرد زیاد باشد، طلاق نیز بیشتر خواهد شد. معاشرت‌های خلاف شرع زن و مرد سبب می‌شود که افراد نسبت به همسر خود کم علاقه شوند و این امر بتدریج منجر به طلاق می‌شود.

· امروز بی‌حجابی در کشور افزایش یافته است. ترس آن می‌رود که این بدحجابی‌ها به بی‌حجابی تبدیل شود که جا دارد مجلس در این خصوص قانونی وضع کند.

· در زمان آیت الله بروجردی برای نصب و عزل مسئولان قم از ایشان اجازه می‌گرفتند اما در خصوص تغییر استاندار قم شاهد بودیم که امام جمعه قم در خطبه‌ها از دولت خواست تا از این تصمیم صرف نظر کند اما اثری نداشت. حجت الاسلام موسی‌پور واقعا به قم خدمت کرد و تلاش شبانه روزی داشت. وی بسیاری از پروژه‌هایی که در قم نیمه کاره‌‌ رها شده بود را دنبال کرد و انسانی متواضع بود. نمایندگان باید از وزیر کشور سئوال می‌کردند که این تغییر به چه دلیلی بوده است آیا کم کاری در ایشان وجود داشت یا مسائل دیگری مطرح بود.

· ورود زود هنگام به تبلیغات ریاست جمهوری موجب بهم ریختگی افکار عمومی خواهد شد و مسئولان و وزارتخانه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این امر به صلاح کشور و مردم نیست و مسائل انتخاباتی باید در دو یا سه ماه مانده به انتخابات مطرح شود.

· مسائل اخلاقی در جامعه وضعیت خوبی ندارد. هم اکنون استفتاء‌هایی که از مردم برای ما آورده می‌شود بیشتر در خصوص قتل، طلاق و نزاع‌های ملکی است و کمتر مسائل شرعی مورد سئوال قرار می‌گیرد. این امر به نوعی حاکی از افت اخلاق در جامعه است که در این زمینه مجلس باید ورود کند و علاج آن را تسهیل کند.

· اختلاط دختر و پسر در دانشگاه‌ها موجب فساد خواهد شد. مجلس باید از وزیر علوم در خصوص تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها حمایت کند.

۱۳۹۱/۶/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...