نسخه چاپی

دستاوردهای سازنده ایران در اجلاس وین

رئیس سازمان انرژی اتمی دستاوردهای ایران دراجلاس سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین را سازنده و مناسب اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر ، فریدون عباسی درحاشیه یازدهمین یادواره تجدید میثاق با شهدا و تجلیل از ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی درشیراز درگفتگو با واحد مرکزی خبرگفت:امسال نخستین بارهیات جمهوری اسلامی ایران درقالب یک گروه تخصصی به این اجلاس اعزام شد و درتمام کمیته ها و جلسات حضوری اثرگذار داشت.

وی افزود: گروه تخصصی اعزامی جمهوری اسلامی ایران با حضورفعال و اثرگذار خود اجازه نمی دهند چند کشور خاص درقطعنامه پایانی برای دیگر کشورها تعیین تکلیف کنند.

عباسی با بیان اینکه حضور هیات کارشناسی ایران موجب شد کشورهای خاص نتوانند نظرات خود را به دیگر کشورها تحمیل کنند گفت: چون برخی کشورها در موضوعات تخصصی انرژی هسته ای ضعیف تر هستند این امکان وجود داشت که برخی کشورها درقطعنامه آژانس با گنجاندن برخی مطالب و واژه ها منافع کشورهای دیگر را به خطر بیندازند که با حضور فعال تیم کارشناسی جمهوری اسلامی ایران و هوشیار کردن دیگر کشورها این موضوع میسر نشد.

معاون رئیس جمهور همچنین گفت : طرح های کشاورزی هسته ای برای ارتقای بخش کشاورزی کشور آغاز شده است .

عباسی افزود : از ابتدای امسال موضوعات مربوط به کشاورزی هسته ای در این سازمان بصورت مستقل پیگیری و عملیاتی شده است.

وی با اشاره به لزوم توجه به موضوع کشاورزی هسته ای برای تولید محصولات مناسب و با کیفیت بخش کشاورزی گفت: از ابتدای امسال این موضوع از فعالیت آزمایشگاهی و کارهای سطحی خارج و بصورت مدیریت ترویجی مستقل از وزارت جهاد کشاورزی اما هماهنگ با سیاست های این وزارتخانه انجام می شود .

عباسی افزود : این سازمان طرح کشاورزی هسته ای را بصورت پایلوت در استان مرکزی از پنج ماه پیش تاکنون آغاز کرده است .

رئیس سازمان انرژی اتمی اجرای طرح هایی درخصوص گل محلات و نیز طرح کشت گندم و جوی مقاوم در زمین های شوره زار و دیم در حوالی ساوه را از دیگر برنامه های این سازمان اعلام کرد و گفت : در زمینه مبارزه با کرم گلوگاه انار نیز برنامه هایی برای افزایش کیفیت انار ایران و صادرات و نیز مقابله با آفات گیاهی در حال انجام است .

۱۳۹۱/۶/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...