نسخه چاپی

300 كودك زلزله‌زده جلوی دوربین جشنواره فیلم كودك

عکس خبري -300 کودک زلزله‌زده جلوي دوربين جشنواره فيلم کودک

300 كودك زلزله‌زده جلوی دوربین جشنواره فیلم كودك حاضر می‌شوند.

به گزارش نما به نقل از فارس، سرپرست گروه فیلمبرداری کاروان‌های فرهنگی اعزامی جشنواره فیلم کودک به مناطق مرزی گفت: برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای فیلمبرداری از مناطق زلزله‌زده داریم تا در فیلم‌ها به 300 کودکی که در این حادثه خانواده‌های خود را از دست داده‌اند، هم پرداخته شود.

میثم صابری نسب در گفت‌و‌گو با ستاد خبری بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم‌های کودکانان و نوجوانان گفت: در هر کاروان یک فیلمبردار به مناطق مرزی اعزام می‌شود تا از کار گروه و صحنه‌های جالب در مسیر این کاروان‌ها فیلمبرداری و عکس‌برداری کند.

وی ادامه داد: سال گذشته هم افرادی برای فیلمبرداری از کاروان‌ها اعزام شده بودند؛ اما امسال تلاش کردیم از افراد حرفه‌ای‌تری استفاده کنیم تا ثبت بصری این رویداد فرهنگی به خوبی صورت گیرد.

صابری‌نسب در مورد روند فیلمبرداری توضیح داد: این پنج نفر همراه با کاروان به فیلمبرداری می‌پردازند و این فیلم‌ها در قالب نسخه‌ای 5 دقیقه‌ای در مراسم افتتاحیه اکران می‌شود و نسخه‌ای 20 دقیقه‌ای هم برای بنیاد سینمایی فارابی تهیه و تدوین می‌شود.

وی تصریح کرد: تلاش می‌شود از بچه‌هایی با قومیت‌های مختلف در فیلمبرداری از مناطق مرزی استفاده شود؛ البته برای مناطق زلزله‌زده کار جداگانه‌ای در نظر گرفته شده که در آن از چندین کودک فیلمبرداری می‌شود تا آرزوهای‌ خود را بیان می‌کنند و در قسمت‌هایی هم روی 300 کودکی که در این حادثه یتیم شدند، توجه شود.





* نمایش فیلم‌هایی از 34 کشور جهان در جشنواره کودک







مدیر اجرایی بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اشاره به تنوع مطلوب آثار بخش بین‌الملل، تصریح کرد: امسال آثاری از 34 کشور جهان در جشنواره فیلم کودک به نمایش در می‌ آید.

جعفر گودرزی اضافه کرد: با تلاش‌‌های صورت گرفته شاهد تعدد و تنوع آثار جذاب در بخش بین الملل خواهیم بود که به یقین با دوبله همزمان فضای هیجان‌انگیزی را برای کودکان فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره فیلم‌هایی از اقلیم‌های مختلف را در‌بر‌می‌گیرد، افزود: این آثار به خوبی می‌توانند مختصاتی از سینمای کودک و نوجوان در اغلب نقاط جهان را برای کارشناسان و مخاطبان ترسیم کنند.

مدیر اجرایی جشنواره فیلم کودک با تاکید بر اینکه امسال تمامی قاره‌ها در جشنواره فیلم دارند، تصریح کرد: از آسیا 11 کشور، از اروپا 18 کشور، از آفریقا کشور صاحب صنعت سینمای مصر، از آمریکا 3 کشور و از قاره استرالیا یک کشور در جشنواره امسال حضور دارند.

گودرزی با اشاره به تنوع کشورهای آسیایی و اروپایی در جشنواره فیلم کودک، یادآور شد: جشنواره از شرق دور تا خاورمیانه از کشورهای مسلمان تا کشورهای در حال انقلاب را در برگرفته و این مسئله می‌تواند بر جذابیت این رویداد بیافزاید.

وی با اشاره به اینکه اغلب کشورهای صاحب صنعت سینما در جشنواره حضوری پر رنگ دارند، ادامه داد: این مسئله نشان‌دهنده جایگاه و اهمیت جشنواره فیلم کودک در سطح جهان است. همچنین ما علاوه بر کشورهای صاحب صنعت سینما، دیگر کشورهایی که در حال توسعه در این حوزه هستند را نیز در نظر گرفته‌ایم و این جشنواره را می‌توان متنوع‌ترین رویداد فرهنگی در عرصه بین‌الملل دانست.

مدیر اجرایی جشنواره فیلم کودک خاطر نشان کرد: کشور جمهوری چک با 15 فیلم، کرواسی با 14 فیلم، جمهوری کره با 12 فیلم ، فرانسه با 8 فیلم، انگلیس با 7 فیلم، روسیه با 6 فیلم و اندونزی با 4 فیلم بیشترین آثار را در جشنواره فیلم کودک دارند.

وی در پایان افزود: علاوه بر این، امسال جشنواره میزبان 70 میهمان از دست اندرکاران سینمای جهان است که با احتساب حضور آن‌ها، تعداد کشورهای که در جشنواره فیلم و یا مهیمان دارند از مرز 40 کشور عبور می‌‌کند.

۱۳۹۱/۶/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...