نسخه چاپی

صعود طلا به بالاترین قیمت در یك ماه گذشته

طلا به علت شكست ترامپ در پیشبرد لایحه خدمات درمانی‌ در كنگره آمریكا و تردید در مورد توانایی وی با 13.67 دلار افزایش بها، بالاترین قیمت یك ماه گذشته برابر با 1257.24 دلار را ثبت كرد.

به گزارش نما به نقل از مشرق، پس از اینکه کنگره لایحه خدمات درمانی ترامپ را از دستور کار خارج کرد و تردیدها در مورد توانایی وی برای اداره برنامه‌های اقتصادی تقویت شد، ارزش دلار و اوراق قرضه کاهش یافت و سبب شد تا قیمت طلا در معاملات امروز یک درصد افزایش یابد و بالاترین رقم در یک ماه گذشته را ثبت کند.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی 13.67 دلار افزایش یافت و 1257.24 دلار فروخته شد که بالاترین رقم از 27 فوریه به شمار می‌رود.

این شکست ترامپ سبب تقویت تردیدها در مورد این شد که آیا وی قادر است تا اصطلاحات مالیاتی و بسته عظیم مخارج را پیش ببرد.

جیانگ شو، تحلیلگر ارشد گروه شاندانگ گلد گفت: «به نظر می‌رسد که برخی از شکست ترامپ در انجام تعهداتش خوشحال نیستند و در حال حاضر یک وضعیت بسیار آشفته در مورد دلار آمریکا وجود دارد.»

ارزش دلار امروز در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی به کمترین رقم در 4 سال و نیم اخیر رسید و بهترین عملکرد از 11 نوامبر 2016 را ثبت کرد.

ارزش طلا از 15 مارس تاکنون حدود 60 دلار بالا رفته است.

به گزارش فارس، با افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در نیمه ماه مارس انتظار می‌رفت که قیمت طلا کاهش یابد اما از آن زمان تاکنون قیمت طلا حدود 60 دلار افزایش داشته است. تحلیلگران معتقدند سرمایه‌گذاران این افزایش نرخ بهره را چندان موثر بر بازار نمی‌دانند و به همین دلیل این افزایش نتوانسته است قیمت طلا را کاهش دهد.

از طرفی به نظر می‌رسد فدرال رزرو با ارسال سیگنال‌های متناقض طی یکی دو سال اخیر در مورد زمان افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا به بازار سبب شد تا بازار طلا نسبت به افزایش نرخ بهره بی‌تفاوت شود و با افزایش آن، قیمت طلا کاهش چشمگیری نداشته باشد. همچنین اتفاقات مختلف که سبب ایجاد بی‌ثباتی در بازار می‌شود نیز سبب شد تا به تقویت طلا کند.

شبکه بی‌بی‌سی جمعه شب اعلام کرد رئیس مجلس نمایندگان آمریکا لایحه خدمات درمانی دولت «دونالد ترامپ» را از دستور کار خارج کرد، قرار بود روز جمعه درباره این لایحه رأی گیری شود.

تحلیلگران پیش از انتشار خبر خارج شدن این لایحه از دستور کار گفته بودند که شکست تصویب این لایحه می‌تواند سطحی مقاومت فنی طلا را به 1250 دلار برساند.

البته با توجه به شکست این لایحه، انتظار می‌رفت که با باز شدن بازارهای جهانی در روز دوشنبه قیمت طلا با افزایش‌های بیشتری مواجه شود.

۱۳۹۶/۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...