نسخه چاپی

سركوب اشتها با این آجیل خوشمزه

یك متخصص تغذیه مصرف بادام خام، نوشیدنی‌های طبیعی و داشتن فعالیت فیزیكی مناسب در ایام تعطیلات نوروز را برای جلوگیری از اضافه وزن و چاقی ضروری دانست.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، نرگس جوزدانی متخصص تغذیه در خصوص اضافه وزن و چاقی که از مشکلات شایع ایام تعطیلات عید محسوب می‌شود، گفت: افراد برای این که در دید و بازدیدهای عید دچار اضافه وزن و چاقی نشوند باید در مصرف شیرینی و شکلات احتیاط کنند و بیشتر در مهمانی‌ها میوه استفاده کنند که از میوه‌های مناسب برای مصرف در ایام تعطیلات عید می‌توان به سیب، کیوی و خیار اشاره کرد.


​وی اظهار داشت: از دیگر روش‌های مؤثر برای جلوگیری از چاقی و حفظ تناسب اندام به خصوص در ایام نوروز انجام ورزش و فعالیت بدنی است، زیرا ورزش سبب می‌شود که بین دریافت و مصرف انرژی توازن برقرار شود و یکی از ورزش‌های ساده و در دسترس برای اشخاص حتی در مسافرت‌های نوروزی، پیاده روی است.

​این متخصص تغذیه با بیان اینکه به طور معمول در مهمانی‌ها چند نوع غذای اصلی وجود دارد، افزود: افراد باید از هرغذا مقدار محدود و مشخص شده‌ای را میل کنند. همچنین آب و دوغ بهترین نوشیدنی به شمار می‌آید، اشخاص باید در مهمانی‌ها شربت‌های خانگی را که با شکر کمتر تهیه شده اند، جایگزین انواع نوشابه و دلسترهای گازدار کنند.

وی تصریح کرد: اشخاص می‌توانند برای دادن طعم بهتر به نوشیدنی گلاب را جایگزین شکر کنند و شربت هایی مانند تخم شربتی یا خاکشیر را به همراه گلاب تهیه کنند.

​جوزدانی تاکید کرد: مصرف منظم و درازمدت نوشیدنی‌های گازدار که حاوی کالری بالایی هستند، علاوه بر این که فرد را در معرض ابتلا به انواع ناراحتی‌های گوارشی قرار می‌دهد، روند بروز پوکی استخوان را نیز سرعت می بخشد، همچنین نوشابه‌های گازدار (حتی اگر رژیمی باشند) اشتهای افراد را به مصرف غذا بیشتر می‌کنند.

وی گفت: آجیل خام تمایل افراد را به مصرف بیشتر آجیل کاهش می‌دهد، بنابراین اشخاص حتی المقدور نباید از آجیل بوداده و شور استفاده کنند که بادام نقش مؤثری در کاهش اشتهای افراد دارد.

این متخصص تغذیه یادآور شد: افراد باید در وعده‌های غذایی خود بخشی از بشقاب شان را به سوپ ساده بدون خامه که سبب پر شدن معده و کاهش گرسنگی می‌شود، قسمتی را به سالاد و بخشی را به غذای اصلی خود اختصاص دهند.

۱۳۹۶/۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...