نسخه چاپی

توانایی تحمل تفاوت‌های همسر معنای اصلی تفاهم است

محقق و پژوهشگر حوزوی تفاهم را توانایی تحمل تفاوت‌ها دانست و اظهار كرد: عبادت‌هایی وجود دارد كه تنها مختص محیط منزل و در جمع خانواده است از جمله صبر و تحمل زوجین در برابر بداخلاقی یكدیگر و ...

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حجت الاسلام پور جواد در کارگاه کوتاه مدت آموزش خانواده که امروز با حضور زائران نوروزی در مسجد مقدس جمکران برگزار شد به تبیین تحول و تغییر در زندگی برای رسیدن به یک زندگی جدید، دینی و عاری از گناه پرداخت و اظهار کرد: اگر انسان روی یک رفتار یا خصلت اصرار بورزد و همان اخلاق را مرتباً تکرار کند، آن رفتار در شخصیت وی ریشه می‌کند و جزء خصوصیات همیشگی وی می‌شود.

این محقق و پژوهشگر حوزوی با اشاره به عبارتی از بوعلی سینا با این مضمون که اگر انسان مرتکب گناهی شود و هزاران دلیل برای آن بیاورد درواقع مرتکب هزار یک گناه شده است، افزود: ما باید بیشتر از هرکس دیگری به خود توجه داشته باشیم و با تغییر درست در حالمان و پذیرش اشتباهاتمان، خوبی را تقویت و بدی‌ها را از بین ببریم.

پور جواد تصریح کرد: چهار گناه وجود دارد که از تمامی گناهان بالاتر است از جمله کوچک شمردن گناه، اصرار بر گناه، شادی بر گناه و توجیه گناه که اگر هر کدام از این موارد در زندگی استمرار پیدا کند باعث نابودی زندگی می‌شود لذا انسان باید بیش‌ از پیش به خود توجه داشته باشد تا بتواند با دوری از این گناهان باعث تحول آسان‌تر و بهتر در زندگی شود.

وی معنی تفاهم را توانایی تحمل تفاوت‌ها دانست و اظهار کرد: عبادت‌هایی وجود دارد که تنها مختص محیط منزل و در جمع خانواده است از جمله صبر و تحمل زوجین در برابر بداخلاقی یکدیگر، بیدار شدن شبانه مادر برای شیردهی به نوزاد، نشستن مرد در منزل و در جمع خانواده و غیره.

پور جواد در پایان خاطرنشان کرد: بهار فصل تغییر و تحول است و ما نیز باید برای رسیدن به سعادت حقیقی همواره به دنبال تغییر و تحول روحی و معنوی باشیم.

۱۳۹۶/۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...