نسخه چاپی

سران ۶ كشور عربی در اجلاس امسال سران عرب در اردن غایب بودند

غیبت سران ۶ كشور عربی در اجلاس امسال سران عرب در اردن بیست‌و هشتمین دور اجلاس سران عرب در حالی چهارشنبه در اردن برگزار می‌شود كه سران ۶ كشور عربی در این اجلاس شركت نمی‌كنند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فارس: یک منبع دیپلماتیک عالی‌رتبه عربی گفت که سران 6 کشور عربی در بیست‌و هشتمین دور اجلاس سران عرب که قرار است چهارشنبه در اردن برگزار شود، شرکت نمی‌کنند که عبارتند از:

1-قابوس بن سعید سلطان عمان که بنا به دلایل نامعلوم در این اجلاس شرکت نمی‌کند و «أسعد بن طارق آل سعید» معاون نخست‌وزیر عمان در امور روابط و همکاری بین‌المللی و نماینده ویژه سلطان قابوس در این اجلاس شرکت خواهد کرد.

2-عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس‌جمهور الجزایر که به دلیل بیماری در این اجلاس شرکت نخواهد کرد و به جای وی «عبدالقادر بن صالح» رئیس «مجلس الأمة» (پارلمان) در این اجلاس شرکت می‌کند.

3-خلیفه بن زاید آل‌نهیان رئیس دولت امارات عربی متحده که به دلیل بیماری در این اجلاس شرکت نمی‌کند و شیخ محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی به جای وی شرکت خواهد کرد.

4-فؤاد معصوم رئیس‌جمهور عراق که بنا به دلایل نامعلوم در این اجلاس حضور نخواهد داشت و حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق به نمایندگی از سوی وی شرکت می‌کند.

5-لیبی که بدون رئیس‌جمهور است و فایزالسراج رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی در این اجلاس شرکت خواهد کرد.

6- بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه که عضویت کشورش در اتحادیه عرب از سال 2011 تا کنون به تعلیق درآمده است.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که 5 پرونده مهم اعم از قضیه فلسطین، اوضاع سوریه، عراق، لیبی و مبارزه با تروریسم در صدر دستور کار بیست‌و هشتمین دور اجلاس سران عرب قرار دارد.

بیست‌و هشتمین دور اجلاس سران عرب قرار است روز چهارشنبه در منطقه بحرالمیت واقع در فاصله 55 کیلومتری جنوب غربی امان پایتخت اردن برگزار شود.

همچنین گفته می‌شود ملک سلمان شاه عربستان سعودی و عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر نیز در حاشیه این اجلاس با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

۱۳۹۶/۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...