نسخه چاپی

كمبود پزشكان متخصص در تعطیلات نوروز

نبود پزشكان متخصص در ایام نوروز امسال، سرگردانی بیماران و همراهان آنان را به دنبال داشت و این وضعیت مشكلات فراوانی را برای مردم به وجود آورد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، یکی از دغدغه‌های همیشگی مردم در سراسر کشور در تعطیلات نوروز، نیمه‌تعطیلی برخی‌مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، غیرفعال بودن تخت‌های ویژه در برخی بیمارستان‌ها، نبود پزشک متخصص در تمام رشته‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، نبود پزشک مقیم، آنکال بودن نمایشی برخی از پزشکان و تعطیل بودن مطب‌های پزشکان است؛ مشکلاتی که در سال‌های قبل همواره وجود داشته و سبب نارضایتی مردم از کیفیت خدمات‌رسانی مراکز درمانی در نوروز بود.
در سال‌های قبل مسئولان و متولیان نظام سلامت کشور همواره قبل از ورود به سال جدید به مردم وعده می‌دادند که مراکز خدمات درمانی و بیمارستان‌ها و اورژانس‌ها با تمام توان و همچون روزهای عادی به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند اما واقعیت در برخی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی چیزی نبود که وعده داده شده بود.
«خدا نکند در ایام عید سر و کارت به بیمارستان و مراکز درمانی بیفتد.»
این مهم‌ترین جمله‌ای است که مردم بعد از دیدن یا شنیدن برخی کمبود‌ها تکرار می‌کنند.
براساس تماس‌های مردمی و مشاهدات خبرنگاران ما سال گذشته برخی‌ مراکز اورژانس در برخی بیمارستان‌ها نیمه‌تعطیل بودند و برخی تخت‌های ویژه غیرفعال و پزشکان متخصص به تعداد کافی و از همه رشته‌ها در برخی از بیمارستان‌ها وجود نداشتند و برخی از پزشکان را اصلا نمی‌شد پیدا کرد و از پزشک مقیم هم خبری نبود.
یکی از شهروندان با گلایه از این وضعیت می‌گوید: تعطیلات عید بیش از این که به نفع مردم باشد، پزشکان متخصص از این فرصت نسبتاً طولانی استفاده و گویا در سفرهای خارجی بسر بردند، بدون اینکه فکر کنند حضور آنان در ایام تعطیل در بیمارستانها ضروری است و عدم حضور آنان با جان بیماران بازی می‌کند.

بنی طالبی که پدرش در روزهای اول عید با عارضه شدید تنگی نفس مواجه شد،می‌گوید: در حالی که درد شدید امان پدرم را بریده بود، سه روز است که در بیمارستان هستیم،پدر را عمل کرده اند ولی متأسفانه متخصص رادیولوژی ومتخصص سونوگرافی در بیمارستان وجود ندارد.
وی با انتقاد از حضور پزشک عمومی به جای متخصص در برخی بیمارستانها می‌افزاید: واقعاً جای سؤال دارد که آیا بیمار اورژانسی را باید به دست پزشک عمومی سپرد آن هم در بیمارستانهای بزرگ به عنوان مرکز استان؟
وی ادامه داد: این مسأله حتی به برخی کلینیک های خصوصی نیز سرایت کرده است به طوری که وقتی برای پذیرش بیماراورژانسی تماس گرفتیم پاسخ آنان این بود «پزشک متخصص نداریم و نوبت خالی ندارم» که البته باید پرسید وقتی پزشک متخصص وجود ندارد تفاوتش با درمانگاه چیست؟
وی با بیان اینکه مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی باید برای رفع این مشکل اقدامی ضروری و بازدارنده انجام دهند، تصریح می‌کند: باید به جای پزشک متخصصی که به مرخصی می‌رود نیروی جایگزین در بیمارستان در همان سطح تخصص وجود داشته باشد تا در کار درمان مردم خللی ایجاد نشود.

۱۳۹۶/۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...