نسخه چاپی

جامعه اسلامی كارگران در بیانیه‌ای تأكید كرد

عدم مبارزه جدی با قاچاق كالا یكی از مشكلات تولید داخلی است

جامعه اسلامی كارگران با صدور بیانیه‌ای از شعار سال جدید با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید، اشتغال» اعلام حمایت كرد.

به گزارش نما به نقل از احزاب خبرگزاری تسنیم، جامعه اسلامی کارگران با صدور بیانیه‌ای به مناسبت نام‌گذاری سال جدید از سوی امام خامنه‌ای به‌عنوان سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید، اشتغال» تأکید کرد مشکلات تولید عدم به کارگیری مدیریت جهادی، عدم بهره‌وری تولید به علت بکار نگرفتن روشهای علمی و کارشناسی در تولید و فروش کالا، کاهش رقابت در بازارهای داخلی و جهانی عدم مبارزه جدی با قاچاق کالا و قوانین کار است.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

با نام خدا

با عرض تبریک سال نو و آرزوی بهروزی برای کلیه هم میهنان انتخاب موضوع و شعار با عنوان اشتغال و تولید جهت تحقق اقتصاد مقاومتی توسط ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای برای سال جدید به راستی حق کلام بود .

همانطور که در بیانیه‌ها و مقالات قبلی در سال گذشته عنوان کردیم کلید واژه توسعه اقتصادی در هر کشوری رونق تولید و یکی از نتایج ملموس آن اشتغال است اما چرا بعد از واژه اقتصاد مقاومتی در سال گذشته اکنون معظم له یک زیر شاخه مهم آنرا مطرح می‌فرمایند.

پر واضح است که دولت و معاونت اجرایی آن به عنوان پایگاه اصلی اقتصاد مقاومتی می‌بایست در اجرای این فرمان مهم نسبت به پژوهش ابعاد آن جهت اجرای بهینه اقدام می‌کرد و اگر این پژوهش انجام می‌شد قطعا می بایست به بخشهای مختلف آن مانند تولید و اشتغال توجه نموده و ابتدا نتیجه پژوهش را به قوای سه گانه اعلام و سپس به همراه روشهای اجرایی به وزارتخانه های مرتبط جهت رفع مشکلات آن ابلاغ و بر اجرای دقیق نظارت جدی می‌کرد.

اما وقتی این امر مهم انجام نمی‌شود به ناچار مقام معظم رهبری شخصا آن را بررسی و ابلاغ می‌نمایند و این نشان می‌دهد که آقایان یا نمی‌خواهند یا هنوز باور و خوداتکایی لازم را در مورد اقتصاد مقاومتی برای حل مشکلات ندارند و یا اصلا در توان آنها نیست.

مشکلات ما برای رونق تولید را تقریبا همه می‌دانند و در تمام گفتگوها و مناظره‌ها بارها توسط کارشناسان کارفرمایان و تولیدکنندگان و... اعلام شده اما رفع آنها نیاز به باور و یقین و یک عزم و همت والایی دارد که با این سیستم مدیریت قابل اجرا نیست.

مشکلات تولید ما عدم به کارگیری مدیریت جهادی، عدم بهره‌وری تولید به علت بکار نگرفتن روشهای علمی و کارشناسی در تولید و فروش کالا، کاهش رقابت در بازارهای داخلی و جهانی عدم مبارزه جدی با قاچاق کالا و قوانین کار است که باید ضمن رفع این موانع با ایجاد شرایط و تسهیلات برای صادرات کالا کمکهای اعتباری برای تهیه سرمایه در گردش توسط دولت و بانکها به توسعه و رونق تولید در کشور رسید.

لیکن قبل از همه این عوامل لازم است که مدیریت کلان در حوزه های تولید متحول شود ارتباط وزارتخانه های کار و تعاون صنعت و معدن و جهاد کشاورزی و ... صاحبان صنایع تولیدکنندگان کار آفرینان مبتکران اتحادیه های تولید و توزیع تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و همه دلسوزان در این حوزه و بررسی درد دل و مطالب آنها و بکارگیری همه توان آنها در رونق تولید مهم است.

افراد و نهادهای فوق که ریشه در اجزای مردم دارند مانند خود مردم نشان داده‌اند که مانند جنگ همواره برای اموری که به استقلال و اعتلای کشور مربوط می‌شود در صحنه های مبارزات سخت آماده تلاش و فداکاری بوده‌اند.

بکارگیری این توانها و استعدادها و بهره‌گیری از این غیرت ملی خود نیاز به یک مدیریت و فرماندهی منسجم و جهادی دارد که می‌بایست سازمانها و مدیریت فعلی برای آن متحول شده و برنامه ریزی دقیق انجام دهند.

مردم عزیز همواره نشان داده اند که در چنین کارزاری در خط اول حضور فعال دارند لذا امید است که دولت و مسئولین محترم با نصب العین قرار دادن فرامین رهبر عظیم الشان به این امر مهم دست یافته و برای عزت کشور گامهای محکم و اساسی برداشته شود.

ما نیز وظیفه داریم در انجام این اقدامات حمایت و تلاش لازم را انجام دهیم.

جامعه اسلامی کارگران

۱۳۹۶/۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...