نسخه چاپی

روحانی در بین جوانان محبوبیتی ندارد

نماینده مردم رودسر گفت: مجلس در برخی از مواقع پوپولیستی برخورد كرده و جو زده شده است كه این مسئله در شأن نمایندگان مردم نیست.

به گزارش نما ، اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر در مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، با اشاره به دوران تحصیلی دانشجویی اش، اظهار داشت: دوره کارشناسی ارشدم در رشته فلسفه تعلیم و تربیت و دوره دکترایم را در تعلیم و تربیت و برنامه‌ریزی از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران گذراندم.

وی همچنین با اشاره به سوابق تدریس در آموزش و پرورش، اضافه کرد سپس به مرکز تربیت معلم ورامین رفتم و از سال ۱۳۶۱ به عنوان معلم در روستاهای اشکورات، گیری، پرندان، لرده وآسیاب دره به آموزش کودکان و نوجوانان روستایی مشغول شدم. پس از پنج سال برای ادامه تحصیل رهسپار تهران شدم و با طی مراحل تحصیلات دانشگاهی، موفق به اخذ کارشناسی علوم تربیتی در سال ۱۳۶۸، کارشناسی ارشد فلسفه تعلیم و تربیت در سال ۱۳۷۶ و دکترای تعلیم و تربیت و برنامه‌ریزی در سال ۱۳۸۸ گردیدم.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: رساله دکترایم نیز در مقایسه میان آموزش و پرورش ایران و چین است. زیرا می خواستم بدانم چرا کشوری همچون چین علی رغم جمعیت بالای یک میلیاردی اش توانسته در زمینه های مختلفی همچون تجارت، بازرگانی و وضعیت اقتصادی موفق عمل کند. بعد از بررسی ها متوجه شدم دانش آموزان چینی از دوره متوسطه شغل شان را انتخاب می کنند و متناسب با شغل مورد علاقه خود انتخاب رشته می کنند به همین دلیل در تجارت و تولیدات موفق بوده و به راحتی می توانند محصولات شان را در دنیا عرضه کرده و به فروش برسانند.

عباسی تصریح کرد: این کشور علی رغم جمعیت بالا معضلات و آسیب های اجتماعی کمتری دارد، این در حالی است که شرایط معضات اجتماعی در ایرن نگران کننده است. همچنین در بررسی هایی که از کشور ژاپن برای پی بردن به علت پایین بودن آمار بزهکاری و آسیب های اجتماعی جوانان و نوجوانان این کشور متوجه شدم که ژاپنی ها سرمایه گذاری گسترده ای در آموزش و پرورش خود انجام داده اند.

نماینده مردم رودسر تاکید کرد: بنده به همین دلیل از سال ۶۰ وارد تربیت معلم شدم و در کنار آن تحصلاتم را تا مقطع دکترا پیش بردم؛ از همان ابتدا به این شغل علاقه مند بودم و اکنون نیز بدون کمترین خستگی به آن ادامه می دهم حتی در مجلس هفتم و هشتم نیز کمیسیون آموزش و تحقیقات را برای خدمت به مردم انتخاب کردم.

عباسی تاکید کرد: اکنون در کنار پژوهش و تحقیقاتم بیش از شش کتاب تالیف و ترجمه کردم امیدوارم آنچه که حاصل تجربه و تخصصم است را به جامعه بتوانم ارائه دهم و برای سیستم آموزشی تاثیرگذار باشم.

وی در بخش دیگر سخنانش درباره عملکرد دولت بعد از گذشت ۴ سال، با بیان اینکه کارها تنها در قالب شعارها و تبلیغات انتخاباتی انجام شده است، گفت: اقدامات دولت آقای روحانی در حوزه تولید و اشتغال و مسکن آن طور که باید صورت نگرفت و دولت نتوانست مسکن را از وضعیت رکود خارج کند به نظرم این مسائل باعث شده که محبوبیت رئیس جمهور در میان جوانان به ویژه آنهایی که جویای کار هستند، کاهش یابد. همچنین رئیس جمهور در میان نخبگان جامعه و افرادی که علاقه مند بودند دولت در بحث اقتصادی قدم های مثبتی بردارد با کاهش محبوبیت روبرو است.

عباسی همچنین در ارزیابی مجلس دهم افزود: با توجه به اینکه سابه دو دوره نمایندگی مجلس را دارم باید بگویم که چندان از مجلس دهم رضایت ندارم و این عدم رضایت دلایل مختلفی دارد که یکی از آنها ارتباط مجلس با دولت و توجه نکردن به ماموریت واقعی پارلمان که باید مستقلانه و در جهت منافع مردم و کشور عمل کند است.

وی در پایان با بیان اینکه مجلس نباید دولتی باشد، خاطرنشان کرد: دولت در اجرای قوانین به آرای نمایندگان تکیه کرده و گاها ممکن است رفتاری انجام دهد که درست نباشد. مجلس نیز در برخی از مواقع پوپولیستی برخورد کرده و جو زده شده است که این مسئله در شأن مجلس شورای اسلامی نیست.

۱۳۹۶/۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...