نسخه چاپی

محمد مهدی زاهدی:

ركود در سال گذشته تشدید یافت

نماینده مردم كرمان گفت: آقای ولایتی به عنوان جانشین مرحوم هاشمی در هیئت امنای دانشگاه آزاد می‌تواند ریل‌گذاری دانشگاه را تغییر دهد.

به گزارش نما محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس در گفت وگو با خبرگزاری دانشجو، با اشاره به مهم ترین اتفاقات در سال ۹۵، اظهار داشت: در حوزه بین الملل روی کار آمدن ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا یا مواضع تندرویانه اش که اختلافات درون حاکمیتی این کشور را آشکار ساخت، یک اتفاق جدی به شمار می رود.

وی افزود: اقدامات ترامپ و افشاگری هایی که وی و رقیبش در مناظره های انتخاباتی انجام دادند پیام های خوبی برای دنیا داشت. کشوری که ادعا می کرد مهد دموکراسی است، تابع آداب و قوانین بین المللی است با اعتراف به اینکه عامل به وجود آمدن داعش در منطقه این کشور بود و همچنین پرده برداشتن از فساد مالی و اخلاقی حاکمیت آمریکا از نکات تامل برانگیزی است که شاید ما سال ها آن را مطرح می کردیم اما برخی آن را نمی پذیرفتند.

زاهدی با اشاره به آزادسازی حلب سوریه و موصل عراق، تصریح کرد: پیروزی هایی که جریان مقاومت در حلب، موصل و همچنین یمن به دست آورد و شکست سنگین و مفتضحانه جریانات تروریستی به سردمداری عربستان و آمریکا توطئه های شوم آنها را در منطقه نقش بر آب کرد.

نماینده مردم کرمان ادامه داد: در کنار همه اینها ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و بیان این مسئله که کشورمان حرف آخر را در خاورمیانه می زند نشان از مدیریت قوی و راهبردی جمهوری اسلامی تحت رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری است.

زاهدی با اشاره به رویدادهای تلخ و شیرین سال ۹۵ در عرصه داخلی، تصریح کرد: متاسفانه در سال گذشته رکود شدت بیشتری یافت. اوضاع معیشتی مردم نابه سامان و اشتغال جوانان به ویژه جوانان فارغ التحصیل مان به هیچ عنوان شرایط مطلوبی نداشت.

وی موضوع ریزگردها را از دیگر اتفاقات ناگوار سال ۹۵ برشمرد و یادآور شد: حوادث ناگواری همچون پلاسکو و قطار سمنان نشان از عدم امادگی دولت در برابر بحران ها را داشت. متاسفانه این حوادث تلخ نشان داد که مدیریت بحران در کشور بسیار ضعیف است که جای تاسف بسیار زیادی دارد.

نماینده مردم کرمان تصریح کرد: فوت ناگهانی آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز می تواند تبعات زیادی در عرصه های سیاسی کشور ایجاد کند چراکه ایشان به نوعی پدر معنوی یک جریان خاص سیاسی بودند و در حال حاضر این فقدان خلاء جدی در روند تصمیم گیری آنها ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه فوت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام قدرت تصمیم گیری را از اشخاص و احزاب در سایه وی سلب کرده است، خاطرنشان کرد: ضمن اینکه آقای ولایتی به عنوان جانشین مرحوم هاشمی در هیئت امنای دانشگاه آزاد می تواند به طور کلی مسیر ریل گذاری دانشگاه را تغییر دهد که اثرات این اتفاق بزرگ در چند سال آینده مشخص می شود.

زاهدی در پایان کسب موفقیت های بزرگ علمی و دانش ایران در عرصه بین الملل و منطقه را از دیگر اتفاقات مهم خوشایند در سال گذشته برشمرد

۱۳۹۶/۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...