نسخه چاپی

روحانی خبر داد:

راه‌آهن قزوین‌ ـ‌ رشت در سال جاری افتتاح می شود

رئیس جمهور گفت: راه‌آهن قزوین ـ‌ رشت مراحل نهایی را طی می‌كند و امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، حسن روحانی دقایقی پیش در بدو ورود به گیلان با اشاره به اهداف سفرش به این استان ضمن تبریک عیدنوروز و ماه رجب و میلاد باسعادت امام محمد باقر (ع) اظهار کرد: هدف ما از این سفر دیدار با مردم دلاور گیلان و بررسی طرح‌ها و پروژه‌هایی است که در سفر قبلی به این استان وعده داده شده بود.

وی با بیان اینکه امروز 17 طرح مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، افزود: پنج طرح با حضور بنده افتتاح می‌شود و برای طرح‌های مذکور دو هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و سه هزار و 600 اشتغال ایجاد می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امسال سال تولید و اشتغال است، تصریح کرد: امروز دو اسکله بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی که اهمیت خاصی دارد افتتاح می‌شود و در این اسکله‌ها کشتی‌های 12 هزار تنی می‌توانند پهلو بگیرند و موجب ایجاد شرایط خاص رونق اقتصادی در گیلان و منطقه شود.

وی از پیگیری دو طرح مهم و ملی در گیلان خبر داد و گفت: امسال راه‌آهن قزوین‌ ـ‌ رشت که مراحل نهایی را طی می‌کند به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادام داد:‌ راه‌آهن رشت‌ ـ‌ آستارا نیز که در سفر به روسیه درباره حق تزانزیتی صحبت شد ،‌انجام می‌شود که با اجرای این پروژه بندرعباس به مسکو وصل و بارهای شبه قاره هند از این طریق حمل می‌شود.

روحانی با تصریح بر اینکه در پروژه راه‌آهن رشت‌ ـ آستارا با جمهوری آذربایجان مشترک هستیم، خاطرنشان کرد: به‌زودی این طرح آغاز به کار می‌کند و گیلان شاهد تحولات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌شود.

۱۳۹۶/۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...