نسخه چاپی

با حضور روحانی

بندر كاسپین شاهد افتتاح اسكله بود

دو پست اسكله مجتمع بندر كاسپین منطقه آزاد انزلی به عنوان بزرگ‌ترین بندر ایران در دریای خزر توسط رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فارس، حسن روحانی ظهر امروز با سفر به گیلان و حضور در منطقه آزاد انزلی دو پست از اسکله‌های مجتمع بندری کاسپین به عنوان بزرگ‌ترین بندر ایران در دریای خزر را افتتاح کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در جریان افتتاح پروژه مذکور با اشاره به اینکه مجتمع بندری کاسپین در فاز نهایی دارای 22 پست اسکله با ظرفیت 15 میلیون تن می‌شود اظهار کرد: هر کدام از اسکله‌های افتتاحی توسط رئیس جمهور دارای 175 متر است و یک پست آن اسکله تجاری با سرمایه‌گذاری مستقیم سازمان منطقه آزاد انزلی و دیگری اسکله نفتی دلفین با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث شده است.

رضا مسرور، ارزش سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی در احداث مجتمع بندری کاسپین از ابتدای تاسیس تاکنون را حدود 700 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: 300 میلیارد تومان میزان سرمایه‌گذاری در حال انجام توسط بخش خصوصی است و با توجه به تلاش شبانه‌روزی در سه نوبت کاری دو پست اسکله در اسفندماه سال گذشته تکمیل شده و اکنون به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه احداث مجتمع گردشگری دریایی مارینای منطقه آزاد انزلی با حضور رئیس جمهور عملیاتی شده است، تصریح کرد: مجتمع مذکور دارای اسکله قایق‌های تفریحی، هتل، رستوران دریایی، مرکز ورزش‌های دریایی، امکانات تفریحی مرتبط با ساحل و دریا است و با توجه به ظرفیت‌های گیلان در گردشگری دریایی و برخورداری از کرانه‌های ساحلی وجود مجتمع گردشگری دریایی می‌تواند موجب تحولی بزرگ در گردشگری استان شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، مجتمع گردشگری دریایی را بخشی از مجتمع بندری کاسپین خواند و بیان کرد: تا پایان سال جاری مراحل احداث مجتمع مذکور به اتمام می‌رسد و امکان پهلوگیری 350 قایق مسافری ـ تفریحی به صورت همزمان و کشتی کروز در اسکله فراهم می‌شود.


به گزارش فارس، مراحل ساخت بزرگ‌ترین پروژه آکواریم و باغ خزندگان کشور با سرمایه‌گذاری خارجی 30 میلیون یورویی با حضور رئیس جمهور در منطقه آزاد انزلی آغاز شد و این پروژه گردشگری در فضایی به مساحت 10 هزار مترمربع شامل بزرگ‌ترین آکواریم و باغ خزندگان کشور، شهربازی سرپوشیده، سینماهای چندبعدی، سوئیت‌های اقامتی، تونل آکواریم و بخش‌های بازرگانی و خدماتی در مدت 36 ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

۱۳۹۶/۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...