نسخه چاپی

ناوهای غول پیكر و مجهز آمریكایی مقهور شناورهای سپاه

شور و شعف آمریكایی‌ها از سهولت جولان دادن ناوهایشان در خلیج فارس در عصر ترامپ، دوام چندانی نیافت و در 16 اسفند 95 خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یك مقام آمریكایی كه خواست نامش فاش نشود، مدعی شد «ناو آمریكایی یو اس ان اس اینوینسیبل هنگام عبور از تنگه هرمز با نزدیك شدن قایق‌های ایرانی كه به حدود 600 متری آن رسیده بودند مواجه و مجبور به تغییر مسیر شد».

به گزارش نما به نقل از میزان، اواسط شهریور ماه سال گذشته بود؛ ترامپ برای غلبه بر هیلاری کلینتون و راه‌یابی به کاخ سفید بعنوان چهل وپنجمین رئیس جمهور آمریکا، ایالت به ایالت این کشور را می‌گشت؛ اتاق فکر تبلیغاتی و انتخاباتی ترامپ با توجه به شکسته شدن هیمنه نظامی نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس به این نتیجه رسید که محور سخنرانی این کاندیدای جمهوریخواه در شهر «پنساکولا» ایالت فلوریدا را بر مبنای نکوهش ترس و واهمه ناوهای آمریکایی از شناورهای ایرانی در خلیج فارس تنظیم کند؛ بر همین اساس ترامپ با همان حالات عجیب و غریبش پشت تریبون قرار گرفت و پس از اندکی مقدمه چینی، رو به حضار کرد و گفت: «اگر رییس جمهور شوم دستور شلیک به قایق‌های مزاحم ایرانی را خواهم داد»!

ترامپ لاف زده بود!

حالا حدود 70 روز از رئیس جمهور شدن ترامپ می‌گذرد اما هنوز ناوهای تحت فرمان او جرات رویارویی با شناورهای ایرانی را نیافته‌اند؛ البته امپراتوری رسانه‌ای آمریکایی‌ها برای اینکه این عدم رویارویی را ناشی از تغییر رئیس جمهور آمریکا و ترس ایرانی‌ها القاء کنند، پس از دو هفته از ورود ترامپ به کاخ سفید چنین برجسته‌سازی کردند که «شناورهای ایرانی دیگر به ناوهای آمریکایی نزدیک نمی‌شوند»! برهمین اساس، واشنگتن پست در اواخر فوریه طی تحلیلی خبری نوشت: «از زمان پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، قایق‌های تندروی سپاه از ایجاد مزاحمت برای ناوگان نیروی دریایی امریکا در خلیج فارس خودداری کرده‌اند»!

ناو آمریکایی «یو اس ان اس اینوینسیبل» از ترس تغییر مسیر داد

شور و شعف آمریکایی‌ها از سهولت جولان دادن ناوهایشان در خلیج فارس در عصر ترامپ، دوام چندانی نیافت و در 16 اسفند 95 خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، مدعی شد «ناو آمریکایی یو اس ان اس اینوینسیبل هنگام عبور از تنگه هرمز با نزدیک شدن قایق‌های ایرانی که به حدود 600 متری آن رسیده بودند مواجه و مجبور به تغییر مسیر شد».

شناور

این مقام آمریکایی به آسوشیتدپرس گفته بود که نیروی دریایی کشورش، رفتار قایق‌های ایرانی را "غیرحرفه ای و خطرناک" می‌داند؛ همزمان با این جوسازی آمریکایی‌ها پیرامون نزدیک شدن شناورهای ایرانی به ناو آمریکایی در تنگه هرمز، یک مقام آمریکایی دیگر در مصاحبه با فاکس نیوز ضمن تایید خبر نزدیک شدن شناورهای ایرانی به ناو آمریکایی، گفت که «ایران دو موشک بالستیک کوتاه برد آزمایش کرده است».

در شرایطی که منابع آمریکایی با برجسته سازی تحریف گونه اتفاق رخ داده در تنگه هرمز، قصد بهره برداری سیاسی و هجمه به ایران در محافل و مجامع بین المللی را داشتند، سپاه پاسداران جزئیات برخورد با شناور امریکایی در تنگه هرمز را منتشر کرد؛ بر همین اساس ناوسالار سوم پاسدار مهدی هاشمی فرمانده ناو تیپ رزمی 112 ذوالفقار منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به دنبال حضور نامشروع شناورهای مربوط به قدرت‌های فرامنطقه‌ای در خلیج فارس و تنگه هرمز، در مورخ 95/12/14 از ساعت 20.10 تا 11 صبح ، یک فروند ناو امریکایی از ناوگروه امریکایی و انگلیسی که در حال عبور از ترافیک زون تنگه هرمز بود از مسیر بین المللی خارج و به سمت شناورهای حاضر نیروی دریایی سپاه در منطقه تغییر مسیر داد و در اقدامی غیرحرفه ای و حرکت توأم با اخطار تا مسافت 550 متری نزدیک شناورهای ما شد.

این مقام مسئول در نیروی دریایی سپاه پاسداران بر این گزاره نیز تاکید کرد که «حضور شناورهای امریکایی و انگلیسی در خلیج فارس و تنگه هرمز که همراه با ترس و وحشت است، امنیت این منطقه راهبردی که تأمین کننده بخش اعظم انرژی جهان است را به مخاطره انداخته است و اقدامات غیر حرفه ای آنها تشنج و ناامنی را دامن زده و می تواند تبعات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد».

وحشت کادر فرماندهی ناو هواپیمابر«جورج اچ دبلیو بوش» وقتی قایق‌های ایرانی در 870 متری شان بودند

روز سه شنبه اول فروردین نیز رویترز گزارش داد که ناو هواپیمابر«جورج اچ دبلیو بوش» هنگام عبور از تنگه هرمز با قایق‌های تندرو نیروی دریایی ایران که به ۸۷۰ متری آن رسیده بودند، روبرو شد.

ناو

رویترز به نقل از فرماندهان آمریکایی چنین گزارش داد که در جریان این اتفاق بالگردهای توپدار آمریکایی بر فراز قایق های ایرانی به پرواز درآمدند اما هیچگونه منازعه‌ای به وقوع نپیوست.

پس از این اتفاق،«کنت وایتسل» فرمانده مستقر در ناو«جورج اچ دبلیو بوش» به خبرنگاران آمریکایی گفت که«دوربین‌های ما نشان داد آنها سلاح هایشان را رو کرده بودند. پشت بعضی از این سلاح ها سرباز نشسته بود. ما همچنین داده های هوایی داریم که نشان می دهد آنها همه این سلاح ها را آماده می کردند».

«ویل پنینگتون» افسر فرمانده در ناو «جورج اچ دبلیو بوش» نیز اظهارات همکارش را تایید کرد و نسبت به خطر سومحاسبه و درگیری مسلحانه در آب‌های منطقه هشدار داد و گفت: ایرانی‌ها حق دارند بیایند و بینند ما که هستیم و نیات ما را بررسی کنند اما رفتار نیروی دریایی ایران پرخاشگرانه‌تر و غیرقابل پیش بینی تر شده است.

این فرمانده عالیرتبه آمریکایی البته تعمدا به این موضوع اشاره نکرد که مافوقش که در کاخ سفید مستقر است، زمانی شناورهای ایرانی را تهدید به موشک پراکنی کرده بود و گفته بود اگر آنها به ناوهای ما نزدیک شوند، منهدم می‌گردند اما حالا صحنه واقعیت چیز دیگری است و آنچه نمایان است بزدلی و هراس آمریکایی‌های شیطان صفت است که با حضور نامشروع شان در خلیج فارس و تنگه هرمز قصد ناامن کردن منطقه را دارند.

خاطره تلخ آمریکایی‌ها از تحقیر در ژانویه 2016

آمریکایی‌ها هنوز ماجرای توقیف دو فروند شناور رزمی‌شان و دستگیری ده تفنگدار مسلح شان که در دیماه 94 وارد آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، را فراموش نکرده‌اند؛ ماجرایی که آمریکایی‌ها را تحقیر کرد و چندماه بعد نامزد ریاست جمهوری‌شان یعنی دونالد ترامپ را وادار به عربده کشی تهدیدگونه علیه قدرت نمایی ایران در خلیج فارس کرد؛ عربده کشی‌ای که البته از خوی وحشیگری غربی و کابویی ترامپ نشات می‌گرفت و صرفا تهدید توخالی بود که صدالبته هیچگونه تاثیری در شکوه و عظمت اقتدار آمیز پاسداران دریایی سلحشور ایران اسلامی نداشت.

تفنگداران دستگیر شده آمریکایی

بهتر است آمریکایی‌های متوهم و پرادعا و البته بزدل، فرمایشات اردیبهشت ماه 95 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوای جمهوری اسلامی ایران را بار دیگر مرور کنند؛ آنجاییکه معظم‌له فرمودند:خلیج فارس، خانه و محل حضور ملت ایران، و ساحل خلیج فارس و سواحل زیادی از دریای عمان متعلق به این ملت قدرتمند است، بنابراین ما باید در این منطقه حضور، رزمایش و اظهار قدرت داشته باشیم، و این امریکایی‌ها هستند که باید بگویند چرا از آن سوی دنیا به اینجا آمده و رزمایش به‌راه می‌اندازند؟ می‌گویند ایران در خلیج‌فارس رزمایش نداشته باشد؛ چه غلط ها! از آن طرف دنیا می‌آید رزمایش برگزار می‌کند؛ خب بروید همان خلیج خوک‌ها.

۱۳۹۶/۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...