نسخه چاپی

مرگ 118 پناهجو در 2 سال در مراكز نگهداری پناهجویان در مالزی

عضو كمیسیاری حقوق بشر مالزی پس از بازدید از برخی از مراكز نگهداری پناهجویان، وضعیت آنها را وحشتناك توصیف كرد و خواستار انجام تحقیقات جنایی برای پی بردن به دلایل مرگ پناهجویان شد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری رویترز طی یک گزارش اختصاصی بر اساس اسناد مربوط به کمیسیاری حقوق بشر مالزی وضعیف مراکز نگهداری پناهجویان در مالزی را وحشتناک توصیف کرد و از مرگ 118 پناهجو طی 2 سال گذشته به دلیل انتشار انواع بیماری‌ها در این مراکز خبر داد.

آمارهای رویترز از تعداد کشته شدگان در مراکز نگه‌داری موقت پناهجویان با استناد به آمارهایی است که اداره مهاجرت برای کمیته ویژه دولت مالزی آماده کرده بود.

بر اساس این آمارها حداقل 83 پناهجو در سال 2015 و 35 پناهجو در سال 2016 به دلیل انتشار انواع بیماری‌ها در مراکز نگهداری
پناهجویان فوت شده‌اند.

تا کنون مشخص نشده که این آمار در مقایسه با آمارهای کشورهای همسایه مالزی بیشتر است یا کمتر اما مقامات کشورهای اندونزی و تایلند به رویترز اعلام کرده‌اند که آمار پناهجویانی که به دلایل مختلف در مراکز نگه‌داری در این دو کشور می‌میرند از این آمار کمتر است اما در مقایسه با آمارهای مربوط به کشورهای توسعه یافته مانند آمریکا بیشتر است. طی سال گذشته در آمریکا 10 پناهجو فوت کرده‌اند این در حالی است که تعداد پناهجویانی که در مراکز ویژه نگهداری می‌شوند بسیار بیشتر از مالزی است.

پناهجویان میانماری در انتظار ورود به مراکز نگه‌داری پناهجویان در مالزی
وضعیت مراکز نگه‌داری پناهجویان در مالزی: مرگ 118 پناهجو در 2 سال

خبرگزاری رویترز همچنین اعلام کرده است که برای انعکاس توضیحات دولت مالزی با دفتر "نجیب عبدالرزاق" نخست وزیر مالزی تماس گرفته اما وی از ارائه هرگونه توضیح در این باره خودداری کرده است.

"جیرالد ژوزف" یکی از 8 عضو کمیسیاری حقوق بشر مالزی گفت: این آمار بسیار بالا است و نیازمند اصلاح سیستم می‌باشد.

کمیسیاری حقوق بشر مالزی قرار است هفته آینده در گزارش سالانه خود درباره حقوق بشر در مالزی به این آمارها نیز اشاره کند.

ژوزف پس از بازدید از برخی از مراکز نگهداری پناهجویان، وضعیت آنها را وحشتناک توصیف کرد و خواستار انجام تحقیقات جنایی برای پی بردن به دلایل مرگ پناهجویان شد.

وی انتشار بیماری‌های خطرناک در این مراکز را ناشی از اشکالات موجود در دو سیستم بهداشتی و تغذیه و نیز کمبود خدمات درمانی دانست.

پناهجویانی که در مالزی به سر می‌برند برای مهاجرت به استرالیا و دیگر کشورها به صورت موقت وارد مالزی می‌شوند. اکثر آنها از میانمار، بنگلادش، پاکستان، اندونزی و هند هستند.

۱۳۹۶/۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...