نسخه چاپی

امام جمعه ارومیه: لزوم استفاده از كالای داخلی طبق فرمایشات رهبری حكم فتوا را دارد

امام جمعه ارومیه گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، وارد كردن اجناسی كه مشابه داخلی دارند اشتباه است و این سخن رهبری در واقع حكم فتوا را دارد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه که در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، با اشاره با اینکه افرادی که برای شرکت در انتخابات داوطلب می‌شوند باید نیت الهی داشته باشند، اظهار داشت: متاسفانه امروز افرادی که خود نیز می‌دانند شانسی برای پیروزی در انتخابات نداشته، تنها برای کسب شهرت داوطلب می‌شوند که باید در نیت خود تجدید نظر کنند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که برای مطرح کردن خود دست به آبروریزی و افشای عیب‌های دیگران می‌کنند، باید با بی‌اعتنایی به آنها و رای ندادن طوری از جامعه طرد شوند که دیگر جرات بازگشت نداشته باشند، افزود: این افراد صلاحیت لازم را نداشته و خداوند نیز عیب‌ها و ایراد‌های آٰنان را نیز فاش خواهد کرد.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، وارد کردن اجناسی که مشابه داخلی دارند اشتباه است، ادامه داد: این سخن رهبری در واقع حکم فتوا داشته و حرمت شرعی دارد و همه باید برای عمل به این فرمایش ایشان تلاش و اهتمام کافی را داشته باشند.

وی بهترین راهکار مبارزه با بیکاری و مشکلات معشیتی را استفاده از کالای داخلی دانست و خاطر نشان کرد: برای کسب رونق اقتصادی و توسعه آذربایجان‌غربی، استفاده از اجناس ساخته شده در استان به استفاده از کالاهای دیگر استان‌های کشور، اولویت دارد.

قریشی در ادامه بیان کرد: استفاده از برند و مارک خارجی که در کشورمان برای برخی افراد مایه مباهات و افتخار است، کار باطل و اشتباهی بوده و همه باید خودشان برای اصلاح این تفکر پیش‌قدم شده و به ایرانی بودن و استفاده از اجناس ایرانی به خود ببالند.

وی با اشاره به روز 12 فروردین که روز جمهوری اسلامی نامیده می‌شود، بیان کرد: همه‌پرسی برای تعیین حکومت جمهوری اسلامی در ایران یکی از ابتکارات امام خمینی(ره) بود که با رای 98.2 درصدی مردم به جمهوری اسلامی در سال 58 به حکومت 2500 ساله ستم شاهی در ایران خط بطلانی کشید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز ماه رجب، یادآور شد: رجب یک ماه مخصوص بوده و همه باید از این فرصت استفاده کرده و از ثواب اعمال این ماه که چند برابر می‌شود بهره کافی را ببرند.

وی یک روز روزه‌داری در این ماه را برابر با یک ماه خواند و اذعان کرد: براساس روایات، در روز قیامت خداوند با ندای کجایند اهل رجب، کسانی که در اول، وسط یا آخر این ماه را روزه گرفته‌اند، مورد خطاب قرار داده و به فرشتگان می‌گوید این افراد را وارد بهشت کنید.

قریشی، رجب و شعبان را مقدمه‌ای برای آماده‌سازی برای ماه رمضان دانست و اظهار داشت: مردم باید در این‌ ماه‌ها با شب‌زنده‌داری، انفاق و احسان به فقرا و روزه‌داری خود را آماده میهمانی در ماه رمضان بکنند.

۱۳۹۶/۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...