نسخه چاپی

اعطای سهمیه رایگان حج به اتباع اندونزی از سوی سعودی ها

كارشناس مسائل غرب آسیا گفت: در جریان مناسك حج می بینیم كه رژیم آل سعود سهمیه های بسیار بالایی حتی به صورت مجانی در اختیار اتباع اندونزی قرار می دهد تا به این واسطه به نوعی در این كشور، وهابیت را ترویج دهد.

به گزارش نما حسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، اظهار کرد: با توجه به اینکه اندونزی بزرگترین کشور اسلامی است و جمعیتی بالغ بر 250 میلیون نفر در آن زندگی می کنند و با در نظر گرفتن این نکته که این کشور از کشورهای تاثیرگذار اسلامی در جنوب شرق آسیا محسوب می شود، عربستان سعودی از سالها پیش در تلاش است تا از طریق نفوذ فرهنگی و اقتصادی در اندونزی وهابیت را در این کشور بزرگ و تاثیرگذار نهادینه کند.

وی افزود: در جریان مناسک حج می بینیم که رژیم آل سعود سهمیه های بسیار بالایی حتی به صورت مجانی در اختیار اتباع اندونزی قرار می دهد تا به این واسطه به نوعی در این کشور، وهابیت را ترویج دهد.

هانی زاده با بیان اینکه سفر اخیر پادشاه عربستان به اندونزی صرفا در چهارچوب رایزنی هایی برای قطع روابط اندونزی با ایران است، تاکید کرد: عربستان سعودی تلاش می کند با نفوذ در کشورهایی مانند چین، اندونزی و ژاپن، به نوعی یک جبهه اقتصادی گسترده علیه ایران شکل دهد تا ما را از محیط شرق آسیا دور کند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در ادامه با بیان اینکه در گذشته هم شاهد بودیم که عربستان تلاش کرد تا جبهه ای عبری عربی علیه جمهوری اسلامی شکل دهد که با شکست مواجه شد، یادآور شد: تلاش دوباره عربستان برای تشکیل جبهه عبری عربی ترکی هم ناکام ماند.

وی در پایان با بیان اینکه سفر همزمان پادشاه عربستان به چند کشور جنوب شرق آسیا و همچنین محمد بن سلمان به آمریکا در راستای هدف "انزوای ایران" صورت گرفت، خاطرنشان کرد: عربستان سعودی با توجه به شکست سیاستهایش در یمن و لبنان و سوریه و عراق، متوجه منطقه جنوب شرق آسیا شده تا بتواند از طریق همکاری اقتصادی با چند کشور بزرگ، ایران را منزوی کند.

۱۳۹۶/۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...