نسخه چاپی

حمایت قاطع نخست وزیر عراق از حشد الشعبی

نخست وزیر عراق ضمن حمایت قاطع از حشد شعبی عراق، به جنایاتی كه داعش در موصل مرتكب شده است، اشاره كرد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه النهرین، حیدر العبادی نخست وزیر عراق اعلام کرد: دستی که به سوی الحشد الشعبی عراق دراز شود، قطع خواهد شد. حشد شعبی از شرف، آبرو و وحدت حمایت کرد و همه ما باید از آن دفاع کنیم.

وی افزود: عراقی ها پیروزی ساز هستند و ما در مراحل آخر جنگ هستیم. برخی به شایعات دامن می زنند و ما به آنها اجازه دفاع از تروریستها را نمی دهیم.

العبادی تاکید کرد: وحدت ملی عاملی است که امید جدیدی به عراق می بخشد. رزمندگان ما به عهدشان در باره آزادی اراضی از لوث داعش عمل کردند. ما باید از الحشد الشعبی در برابر بهره برداری سیاسی حمایت کنیم.

نخست وزیر عراق در ادامه گفت: دشمن ما بزدل و خبیث است و نمی تواند در برابر عزم راسخ نیروهای دلاور ما ایستادگی کند. گرچه از نظر نظامی شکست خورده است اما نباید آن را دست کم گرفت.

وی افزود: تکفیری ها قصد داشتند مانع تولد عراق جدید شوند و ما اجازه بازگشت تروریسم به عراق را نمی دهیم. برخی به دنبال تاثیرگذاری منفی بر پیروزی ها هستند و قصد دارند که عراق را به خانه اول بازگردانند اما عراق با ملتش قوی است.

العبادی تاکید کرد: دستی که به سوی الحشد الشعبی دراز شود را قطع می کنیم. رزمندگان الحشد الشعبی به خاطر منصب سیاسی نمی جنگند. همه باید از الحشد الشعبی حمایت کنیم و آن را از درگیری های سیاسی دور کنیم. تلاش هایی برای ایجاد فاصله میان الحشد الشعبی و کشور و جامعه وجود دارد. آیت الله سیستانی فتوای تشکیل الحشد الشعبی را داده است نه هیچ فرد دیگر.

وی افزود: نیروهای امنیتی و حشد شعبی و نیروهای مبارزه با تروریسم و پلیس عراق دستاوردهای چشمگیری در جنگ به دست آورده اند و عزم راسخ بر آزادی مناطق باقیمانده تحت اشغال داعش دارند.

العبادی بیان کرد: تروریستها غیرنظامیان را در منازل بمبگذاری شده جمع می کنند. داعش مرتکب کشتار در موصل شده است و برخی نیروهای امنیتی را متهم می کنند. نبرد ما با تروریستها طولانی است.

نخست وزیر عراق در ادامه گفت: کشورهای عربی و اسلامی و خارجی در حال حاضر برای قرارداد بستن با شرکت های عراقی با یکدیگر مسابقه می دهند. ما در مقابله با بحران اقتصادی موفق عمل کرده ایم. کمین کنندگان روند سیاسی و پیروزی ها کاری از پیش نمی برند زیرا همه چیز را از دست داده اند.

۱۳۹۶/۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...