نسخه چاپی

پایگاه آمریكایی نوشت: ترامپ برای مقابله با ایران دچار اشتباه شد

انتقاد از سیاست دولت ترامپ در حمایت از تجاوز نظامی عربستان سعودی به بهانه مبارزه با نفوذ ایران پرداخته است.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، این پایگاه آمریکایی ضمن اشاره به تصمیمات جدید دولت آمریکا، به گزارش اخیر روزنامه وال استریت ژورنال (WSJ) استناد کرده و به نقل از این روزنامه می نویسد: «بر اساس اظهارات مقامات آمریکایی و عربی، دولت ترامپ به صورت قابل توجهی حمایت نظامی از کشورهای سنی برای مبارزه با القاعده و شبه نظامیان تحت حمایت ایران در یمن را افزایش داده است و در حال وارد کردن هر چه بیشتر آمریکا در جنگ داخلی یمن است.

این مقامات می گویند اقدامات آمریکا اکنون شامل حمایت های بیشتر لوجستیک و اطلاعاتی برای ارتش عربستان سعودی و امارات متحده عربی است.

دولت ترامپ همچنین در حال حرکت به سوی از سرگیری فروش تسلیحات هدایت شونده دقیق به عربستان سعودی است؛ اقدامی که در دوره ریاست جمهوری اوباما به علت نگرانی از گسترش تلفات شهروندان یمنی به حالت تعلیق در آمده بود.»

امریکن کانسروتیو در ادامه می نویسد: «حمایت بیشتر دولت آمریکا از ائتلاف عربی باعث می شود که شجاعت و جسارت عربستان و متحدانش برای انجام رفتار زشتشان افزایش یابد. به نظر می رسد حمایت ترامپ از ائتلاف عربی به علت وسواس و حساسیت بیش از حد به ایران است که باعث شده او به انجام چنین اشتباهی تن دهد.

مقامات جنگ طلب دولت ترامپ از سیاستی در قبال ایران حمایت می کنند که صدمات بسیار بزرگی به مردم یمن وارد می کند و آمریکا را در جنگی بیرحمانه وارد می کند اما از نفوذ ایران در منطقه نمی کاهد.

این جنگ تنها موجب بی ثباتی بیشتر در منطقه می شود، بر آتش نفرت فرقه ای می دمد و بر قدرت تروریست هایی که از این شرایط بی ثبات بهره می برند، می افزاید.

جمهوری خواهان جنگ طلب در دوره اوباما نیز خواهان حمایت از سیاست های متحدان سنی آمریکا در خاورمیانه بودند؛ اما به نظر می رسد حمایت از عربستان و متحدانش به معنای پشتیبانی از رفتارهای مخرب این کشورها و مشارکت در جنایات آن ها است.

بیشتر گزارش ها حاکی از ائتلاف عربی متمرکز بر مبارزه آن ها با حوثی ها است نه تروریست های القاعده. باید گفت حمایت از جنگ یمن بزرگترین اشتباه سیاست خارجی اوباما بوده و ترامپ در ابتدای دوره ریاست جمهوری خود در حال تکرار و تشدید اشتباه وحشتناک اوباما با حمایت حتی بیشتر از گذشته، از ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی است.»

۱۳۹۶/۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...