نسخه چاپی

پخش مستند شهید «حسن باقری»

مجموعه مستند «آخرین روزهای زمستان» با محوریت زندگی شهید حسن باقری از ۴ مهر روی آنتن شبكه یك سیما می‌رود.

به گزارش نما به نقل از فارس، مجموعه «آخرین روزهای زمستان» روایت زندگی شهید حسن باقری با نام واقعی غلامحسین افشردی معروف به سقّای بسیجیان جوان‌ترین فرمانده ایران در دوران جنگ ایران و عراق است.

این مجموعه مستند از روز سه‌شنبه 4 مهرماه ساعت 23 از شبکه یک سیما پخش می‌شود و تکرار آن روزهای جمعه ساعت 20 روی آنتن می‌رود.

تیتراژ این مجموعه مستند با صدای علیرضا قربانی و شعری از عارف قزوینی (از خون جوانان وطن لاله دمیده) ساخته شده است.

شهید حسن باقری به‌عنوان فرمانده قرارگاه‌های نصر و کربلا نقش بسیاری در موفقیت نیروهای ایران در عملیات‌های فتح‌المبین و رمضان و هم‌چنین بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر داشت. باقری در هنگام شهادت سمت قائم‌مقامی فرمانده نیروی زمینی سپاه را برعهده داشت.

وی در 9 بهمن 1361وقتی در منطقه فکه مشغول شناسایی منطقه دشمن و آماده سازی عملیات والفجر مقدماتی بود که در سنگر دیده‌بان مورد اصابت گلوله خمپاره قرار گرفت و همراه با مجید بقایی به شهادت رسید. باقری در زمان شهادت 27 سال داشت و محل دفن وی، قطعه24 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران است.

مجموعه «آخرین روزهای زمستان» قرار است در 10 قسمت 50 دقیقه‌ای پخش شود. در این مجموعه مهدی زمین‌پرداز (در نقش حسن باقری)، مجتبی شفیعی (در نقش احمد متوسلیان)، ابراهیم امینی (در نقش محسن رضایی) ، سعید میرزایی (در نقش رحیم صفوی) و سهیل بابایی (در نقش محمد برادر شهید باقری) در این مجموعه مستند ـ داستانی ایفای نقش کرده‌اند.

۱۳۹۱/۶/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...