نسخه چاپی

روسیه 12 فروند هواپیمای مسافربری به ایران می فروشد

وزیر انرژی روسیه گفت ایران علاقه مندی خود را به خرید 100 فروند هواپیمای مسافربری سوخو سوپرجت 100 (SSJ100) ابراز كرده است اما فعلا بر سر خرید 12 فروند از این نوع هواپیما توافق حاصل شده است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری روسی اسپوتنیک، وزیر انرژی روسیه گفت ایران علاقه مندی خود را به خرید 100 فروند هواپیمای مسافربری سوخو سوپرجت 100 (SSJ100) ابراز کرده است اما فعلا بر سر خرید 12 فروند از این نوع هواپیما توافق حاصل شده است.


از ولادی وستوک، الکساندر نوواک امروز( شنبه) افزود: ما با همتایان ایرانی خود درباره فروش هواپیماهای سوخو سوپرجت 100 سرگرم مذاکره ایم. همکاران ما تایید کرده اند که تاکنون توافق ملموسی برای فروش 12 فروند هواپیما حاصل شده است. در کوتاه مدت، ما فروش 30 فروند از این نوع هواپیما را بررسی می کنیم. این صرفا آغاز کار است، زیرا در مجموع، ایرانی ها علاقه مند به خرید 100 فروند هواپیمای سوخو سوپرجت هستند.

روز سه شنبه ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت مذاکرات درباره صدور هواپیماهای اس اس جی 100 به ایران در جریان است.

اس اس جی 100 یک هواپیمای دو موتوره ساخت شرکت هواپیماسازی سوخو روسیه است. این هواپیما ظرفیت حمل 98 مسافر را در مسافتی تا 2700 مایل دارد و قیمت پایه آن حدود 36 میلیون دلار است. این هواپیما نخستین پرواز خود را در مه 2008 انجام داد.

۱۳۹۶/۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...