نسخه چاپی

سفیر دولت مستعفی یمن در آمریكا مدعی ارسال سلاح توسط ایران به یمن شد

سفیر دولت مستعفی یمن در آمریكا بار دیگر مدعی مداخله ایران در یمن و نیز ارسال سلاح توسط تهران به یمن شد.

به گزارش نما به نقل از فارس،احمد عوض بن مبارک» سفیر دولت مستعفی یمن در آمریکا اعلام کرد تغییراتی ریشه‌ای در موضع آمریکا ، در قبال موضع یمن دیده می‌شود و اظهارت مقامات واشنگتن نشان از دور اندیشی بیشتر این کشور با مسأله یمن دارد.

بن مبارک در تماسی تلفنی با روزنامه «الشرق‌الاوسط» مدعی شد: مقامات دولت جدید آمریکا به مداخله ایران در یمن آگاه هستند و واشنگتن اجازه نخواهد داد ایران از اراضی یمن بهره‌برداری کند و آن را منطقه‌ای برای عبور سلاح‌هایی بداند که بر امنیت یمن و کشورهای همسایه‌اش تأثیر سوء داشته باشد.

وی بار دیگر ادعاهای همیشگی علیه ایران را تکرار کرد و گفت: ایران از طریق بندر «الحدیده» سلاح به دست حوثی‌ها و نیروهای «علی عبدالله صالح» (رئیس‌جمهور) سابق یمن می‌رساند و در حال حاضر تلاش‌هایی از سوی سفارت برای تحمیل فشارهای بین‌المللی بیشتر بر این نیروها و نیز آزادی بندر الحدیده در حال انجام است.

بن مبارک در پایان اعلام کرد اشاره‌ها و مواضع محکوم‌گرانه واضحی از سوی واشنگتن در قبال انصارالله و متحدان آن دیده می‌شود و از جمله آنها می‌توان به این موضوع اشاره کرد که به این نیروها اجازه اتخاذ هیچ اقدامی که امنیت کشتیرانی را تهدید می‌کند، داده نشده است.

جنگ ائتلاف عربی علیه یمن و به رهبری عربستان وارد سومین سال خود شده است و تا کنون هزارن نفر در این جنگ کشته و زخمی شده‌اند

۱۳۹۶/۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...