نسخه چاپی

خرید سامانه دفاع موشكی یكپارچه در جهت «ایران هراسی» صورت گرفته است

«طرح تهیه سپر دفاع موشكی برای كشورهای عضو شورای همكاری خلیج‌فارس را نمی‌توان جدای از پروژه ایران هراسی غرب دانست كه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران كلید خورده ...»

به گزارش نما به نقل از تسنیم، «مجید صفا تاج» کارشناس مسائل غرب آسیا در خصوص تصمیم کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس برای خرید سامانه «دفاع موشکی یکپارچه»، با اشاره به اینکه شورای همکاری با خرید این سامانه ایران هراسی را زنده نگه می‌دارد، بیان داشت: طرح تهیه سپر دفاع موشکی برای کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس را نمی‌توان جدای از پروژه ایران هراسی غرب دانست که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران کلید خورده و همچنان نیز بر طبل ایران هراسی می‌کوبند. مقامات آمریکایی و انگلیسی بارها بر طبل ایران هراسی کوبیده‌اند تا رژیم‌های مرتجع عربی خلیج‌فارس را برای خرید تسلیحات خود قانع کنند.

وی با یادآوری اینکه ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس در آخرین سفر خود به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس بر پروژه ایران هراسی تأکید کرد، گفت: وی موضوعی تحت عنوان مقابله با تهدیدات موهوم ایران را مطرح کرد. سران عربی خلیج‌فارس نیز این موضوع را تائید کردند. همچنین وزیر دفاع عربستان سعودی نیز در ملاقات خود با ترامپ بر بحث ایران هراسی تأکید داشت؛ بنابراین ایجاد سپر دفاع موشکی مشترک مطرح می‌شود تا موضوع ایران هراسی را همچنان زنده نگه‌دارند و همچنین خزانه خالی کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس را از جیب ملل مسلمان منطقه پر کنند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با توجه به اینکه می‌توان گفت خرید سپر دفاع موشکی برای مقابله با رژیم صهیونیستی نیست، افزود: چراکه آن‌ها در دو دهه گذشته همه گونه همکاری‌های اطلاعاتی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی با یکدیگر داشته‌اند. آن‌ها صرفاً روابط دیپلماتیک آشکار نداشته‌اند. طبیعتاً این سپر برای خودشان نیز نیست. چراکه برد موشک‌ها به‌گونه‌ای است که کاربردی برای کشورهای کوچکی مانند کویت ندارد؛ بنابراین قطعاً سپر موشکی مذکور با این تصور که ایران به آن‌ها حمله خواهد کرد و قصد کشورگشایی دارد، برای مقابله با ایران است؛ اما تجربه تاریخی چند صدساله گذشته نشان داده که ایران هیچ کشوری را تهدید نکرده و به هیچ کشوری حمله نکرده است.

وی با اشاره به اینکه ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی مورد تهدید قرار گرفته بود و رژیم‌های عربی عضو شورای خلیج‌فارس نیز در جنگ تحمیلی از صدام حسین و ارتش او حمایت مالی، تسلیحاتی و لجستیکی کردند، مطرح کرد: ایران علیرغم این امر هیچ‌گاه به خود اجازه نداد که به کشوری کوچک چون کویت نیز حمله کند و به‌نوعی انتقام بگیرد. جمهوری اسلامی ایران با بزرگواری از تمام این مسائل اغماض کرد. ایران کشوری نیست که برای کشورهای دیگر تهدید باشد. آمریکایی‌ها و غربی‌ها و کشورهای دیگر چون ترکیه نیز این مسئله را می‌دانند. هدف غربی‌ها این است که دلارهای نفتی از جیب ملل مسلمان منطقه خارج و به خزانه خالی آمریکا و انگلیس واریز شود.

صفا تاج با بیان تبعات خرید سپر دفاع موشکی گفت: زمانی که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس می‌پذیرند یک سامانه دفاع موشکی در این کشورها مستقر شود، باید بحث راه‌اندازی، تکنولوژی، نگه‌داری و مباحث سیاسی آن را نیز بپذیرند. لذا این تنور گرم ایران هراسی را همچنان داغ‌تر خواهند کرد. این امر می‌تواند موجب ایجاد تنش در منطقه شود. البته جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده است که هیچ­گاه شروع‌کننده جنگ نیست؛ اما زمانی که به آن حمله شود، قاطعانه برخورد خواهد کرد. کشورهای عربی به پشتوانه آمریکا و انگلیس رجزخوانی می‌کنند و ایران را یک کشور مداخله‌گر می‌نامند.

وی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها هرازچندگاه با دامن زدن به موضوع ایران هراسی تمایل دارند سلاح‌های خود را به فروش برسانند، اشاره داشت: قطعاً آن‌ها این موضوع را با فشار بیشتری ادامه خواهند داد. آمریکایی‌ها می‌دانند که اگر کوچک‌ترین خطایی صورت بگیرد، آن‌ها دیگر پایان دهنده جنگ نیستند. کشورهای اروپایی و غربی به‌محض بسته شدن تنگه هرمز، اولین کشورهایی خواهند بود که از بسته شدن مسیر عبور نفت‌کش‌ها متضرر خواهند شد. این وضعیت موجب خواهد شد غرب به‌طور کامل دچار اختلاف و فرسایش توانایی نظامی و اقتصادی شود؛ بنابراین این پروژه بیش از همه به نفع آمریکا و انگلیس است که خزانه‌های خالی آن‌ها را پر می‌کند و کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس بیشترین ضرر را متحمل می‌شوند.

۱۳۹۶/۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...