نسخه چاپی

نماینده پارلمان عراق: حمایت های ایران از ملت عراق در نبرد علیه داعش شایسته قدر دانی است

مشعان الجبوری نماینده پارلمان و یكی از سیاست مداران عراق گفت: ملت عراق خود را قدردان و مدیون حمایت های ایران در نبرد علیه گروه تروریستی داعش می داند.

به گزارش نما، الجبوری روز یکشنبه در گفت و گوی ویژه با شبکه تلویزیونی المیادین ضمن اعلام این مطلب افزود: ایران در مبارزه با تروریسم داعشی بدون هیچ چشمداشتی در کنار عراق ایستاد و از کشور ما حمایت کرد.
وی با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در جنگ با گروه تروریستی داعش اظهار داشت: «باید از ایران تشکر کنم. اعتراف می کنم در شرایط دشواری که عراق با آن روبرو شده بود و متأسفانه در آن شرایط حتی وزارت دفاع عراق مهمات کافی برای اسلحه در اختیار نداشت و انبارهای توپخانه عراق از گلوله و مهمات خالی بود این ایران بود که به کمک عراق شتافت.»
الجبوری ادامه داد: ایران کارشناسان نظامی‌اش را به میدان های نبرد در عراق اعزام کرد در حالی که آمریکا و کشورهای عرب از کشورمان در نبرد با تروریست های تکفیری حمایت نکردند. هم اکنون نیز مجروحان عراقی نبرد با تروریست های داعشی در ایران مداوا می شوند.
وی در ادامه نقش بسیج مردمی در عراق موسوم به الحشد الشعبی را قابل ستایش دانست و گفت: من از اهل تسنن هستم و فرزندم هم اکنون فرمانده یکی از تیپ های الحشد الشعبی در عراق است.
این سیاست مدار برجسته عراقی افزود: اهل تسنن عراق به طور مستمر داوطلب عضویت در الحشد الشعبی هستند و در حال حاضر بیش از 30 هزار رزمنده سنی در الحشد مشغول نبرد با تروریست ها هستند. بالا گرفتن نقش الحشد طراحان تسلط بر نفت عراق را نگران کرده است. الحشد امید مخالفان دمکراسی در عراق را ناامید کرد.
الجبوری با تشکر از اعلام حمایت قوی حیدر العبادی نخست وزیر عراق از ادامه حضور موثر الحشد الشعبی در کشور به اعمال فشارهای شدید از سوی برخی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و قدرتهای جهانی جهت منحل شدن الحشد و خدشه دار شدن چهره اش اشاره کرد.

۱۳۹۶/۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...