نسخه چاپی

عالم برجسته افغانستانی:

"جوانان افغانستانی" را خطر ابتذال فرهنگی تهدید می‌كند

عالم برجسته افغانستانی در خصوص فراگیر شدن ابتذال فرهنگی در میان جوان در افغانستان گفت: امروزه روحانیون باید در جامعه حضور داشته باشند تا نقشه‌های دشمنان اسلام نقش بر آب شود.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری میزان- خطر ابتذال فرهنگی به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، سید حسین ساجدی ضمن هشدار در خصوص نفوذ سلطه فرهنگی دشمنان اسلام در افغانستان گفت: امروز در افغانستان خطر ابتذال فرهنگی جوانان را تهدید می‌کند و من به عنوان یک طلبه به روحانیون افغانستانی که در ایران زندگی می‌کنند می‌گویم که باید در افغانستان حضور پیدا کرده و رسالت دینی و فرهنگی خود را در قبال جامعه و مردم خود انجام دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه دشمنانان اسلام با برنامه‌ریزی قوی در افغانستان فعالیت دارند، روحانیت باید در کنار مردم باشند.

این عالم برجسته افغانستانی به تبلیغات زهراگین وهابیت در میان مردم افغانستان اشاره کرد و گفت: مردم سنی و شیعه افغانستان در طول قرن‌ها در کنار هم زندگی کرده‌ و جهاد کرده‌اند و هم رزم و همسنگر هم بوده‌اند، بنابراین نباید جنایت وهابیت به پای برادران اهل سنت گذاشته شود چراکه وهابیت نه شیعه را قبول دارد و نه سنی را.

ساجدی تصریح کرد: ما شیعیان افغانستان تاکنون چیزی جز مهربانی از اهل سنت ندیده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فداکاری و مبارزه مهاجرین افغانستانی در سنگرهای مبارزه با دشمنان دین خدا اشاره کرد و گفت: مهاجرین ما زحمات زیادی در راه انقلاب کشیده و در طول این سالها هر کجا که سنگر مبارزه علیه اسلام و مسلمانان بوده، مهاجرین در خط مقدم سنگر و مبارزه قرار داشته‌اند.

این عالم دینی در ادامه سخنان خود به وظایف مهاجرین در قبال مردم داخل افغانستان اشاره کرد و گفت: هجرت در اسلام اجر عظیمی دارد اما هجرت نباید باعث شود که از مصائب و مشکلات مردم افغانستان غافل شویم.

وی ضمن ابراز خرسندی از توسعه و گسترش تحصیلات حوزوی و دانشگاهی در میان مهاجرین خاطر نشان کرد: باید این تشکل‌های فرهنگی و فکری فعالیت‌های خود را بر محور دین و فرهنگ نجات بخش اسلام گسترش دهند و جلوی ناهنجاری‌های موجود میان جوانان را بگیرند.

وی افزود: به فضل الهی و به برکت هجرت و حضور مردم افغانستان در ایران، سطح علم و دانش آنان افزایش یافته و امروزه ما شخصیت‌های مطرح علمی در سطوح مختلف حوزه و دانشگاه را داریم.

ساجدی خاطر نشان کرد: تمامی این تلاش‌ها به برکت جهاد و هجرت در فضای ایران اسلامی به دست آمده و کمبودها در این راه نباید ما را رنجور و دلسرد کند.

ساجدی گفت: انقلاب اسلامی ایران که اکنون سکان آن تحت نظر مقام معظم رهبری اداره می‌شود از نعمات الهی است که باید قدر آن را دانست و خدا را به خاطر آن شاکر بود.

۱۳۹۶/۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...