نسخه چاپی

عضو جبهه پيروان خط امام و رهبري:

در انتخابات ریاست جمهوری باید برنامه ملاك باشد نه فرد

عکس خبري - در انتخابات رياست جمهوري بايد برنامه ملاک باشد نه فرد

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری می گوید بررسی چند دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران نشان می دهد دیگر نمی‌توان با تكیه بر افراد و مصداق‌ها حركت كرد بلكه باید برنامه و تیم در اولویت كاری احزاب باشد.

به گزارش نما،احمد کریمی اصفهانی در گفت و گو با خبرآنلاین با تاکید براینکه در این دوره از انتخابات نمی توان به روال سابق بر روی مصداق‌ها حرکت کرد، گفت: شرایط فعلی جامعه و تجربه انتخابات ریاست جمهوری قبلی به خوبی گواه این است که در انتخابات آینده نمی توان فقط با تکیه بر کاندیداها جلو رفت، بلکه پیش از فرد باید بر روی برنامه و تیم به اجماع رسید.
وی نقش احزاب را در چنین فرآیندی مهم و تاثیرگذار دانست و افزود: از احزاب به عنوان نمایندگان و سخنگوی افکار عمومی و مردم در عرصه سیاسی یاد می شود از همین رو احزاب باید فعالیت و تمرکز خود را از افراد منحرف و به برنامه در وهله اول و تیم کاندیداها در وهله دوم متمرکز کند. باید مشخص شود برنامه افراد در حوزه سیاست، اقتصاد، سیاست خارجی، مسائل نظامی و ... چیست و برمبنای آن در نهایت افراد معرفی شوند.
دبیرکل انجمن های اسلامی اصناف و بازار تصریح کرد: نقد نقاط قوت و ضعف دولت های قبلی بینش روشنی درباره برنامه‌های آینده و اولویت‌های کشور به احزاب و کاندیداها خواهد داد. باید متناسب با این مسائل برنامه و تیم اجرایی کننده برنامه مشخص شوند و سپس به بحث افراد و مصداق‌ها ورود پیدا کرد.
وی با تاکید براینکه احزاب باید با بررسی این مهمات آگاهی و اطلاعات لازم درباره افراد را به مردم بدهند و آنها را در امر انتخاب کمک کنند، اظهار داشت: احزاب اگر در جایگاه واقعی خود باشند باید فعالیت‌های انتخاباتی خود را از یکی دوسال قبل آغاز کنند و برآیند کلی این فعالیت‌ها باید معرفی فردی باشد که از جامعیت کامل برخوردار باشد و مردم براساس اعتمادی که به حزب دارند فرد را انتخاب کنند ولی متاسفانه جایگاه حزب در ایران جایگاه تعریف شده ای نیست.

کریمی اصفهانی در ادامه با تاکید براینکه عدم صداقت برخی رییس جمهورها کشورها را دچار مشکلات زیادی کرد، خاطرنشان ساخت: رییس جمهور باید پاسخگوی ملت باشد خیلی از ادعاهایی که کاندیداها می دهند در حیطه وظایف و حتی قدرت رییس جمهور نیست ولی مردم به همین وعده ها اعتماد می کنند و افراد را انتخاب می کنند ولی گذشت زمان نشان می دهد که این وعده ها قابلیت اجرایی شدن را ندارد. متاسفانه این عدم صداقت در برخی کاندیداها مشاهده می شود و باید احزاب به این موضوع توجه داشته باشند.

وی با تاکید براینکه در این دوره از انتخابات باید حساسیت ها را درک کرد و از اشتباهات گذشته عبرت گرفت، ادامه داد: از ابتدای نظام تا به امروز در تمام دولت‌ها مسائل و مشکلاتی عدیده‌ای داشته ایم و این مشکلات امروز باعث شده معیارهای انتخاب رییس جمهور از فرد به برنامه و تیم برسد، در دولت نهم و دهم خیلی از ادعاها به مرحله اجرا نرسید و مشکلات آن تنها به مردم تحمیل شد.
عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه بن بستی در نظام وجود ندارد، گفت: امکانات و قدرت بالقوه ای در نظام وجود دارد، و اگر مدیری مدبر بر راس کار باشد و از خرد جمعی بهره گیرد قطعا این ظرفیت ها بروز و ظهور پیدا می کند. بسیاری از مشکلات امروز کشور نتیجه تک روی و حرکت‌های انفرادی و عدم اعتقاد به کار و خرد جمعی بود که در چند سال اخیر بیش از قبل شاهد آن بودیم.

۱۳۹۱/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...