نسخه چاپی

افزایش بی‌سابقه گرسنگی و بی‌خانمانی در آمریكا

نتایج نظرسنجی‌ها نشان داده است بی‌خانمانی و گرسنگی مهم‌ترین دغدغه این روزهای مردم كشور آمریكاست كه هر قشری با هر سطح از درآمدی با آن درگیر است.

به گزارش نما به نقل از فارس، بر اساس نظرسنجی‌ که مؤسسه «گالوپ» به تازگی انجام داده، آمار گرسنگی و بی‌خانمانی در‌ آمریکا با افزایش بی‌سابقه‌ای در طول دو سال اخیر رو به رو بوده و همین موضوع موجب معضلات و مشکلات اجتماعی بسیاری شده که به راحتی می‌توان گفت زندگی بیش از نیمی از مردم آمریکا در خطر است.

نتایج نظرسنجی‌ها نشان داده است، نگرانی از مشکلات تغذیه‌ای و مسکن مهم‌ترین دغدغه قشر کم درآمد آمریکاست.

حداقل تغذیه و حداقل مسکن، دغدغه شبانه روزی افرادیست که ساعات زیادی از روز را کار می‌کنند و بعضاً تحصیل کرده هم هستند، ولی شرایط حاکم اقتصادی و موج شدید بیکاری موجب شده این دسته هم جزء کم درآمدها محسوب شوند.

بر اساس نظر سنجی «گالوپ»، 67 درصد از قشر کم درآمد آمریکا نگران مسئله خوراک و مسکن خود هستند. این در حالیست که مشکل گرسنگی و بی‌خانمانی از سال 2011 تاکنون 51 درصد افزایش داشته است.

این آمار نسبت به همه افراد جامعه آمریکا به 47 درصد می‌رسد، از تمام کسانی‌که در کشور آمریکا زندگی می‌کنند، حدود نیمی از‌ آنها تعذیه و مسکن را مهم‌ترین معضل خود می‌دانند و همین موجب شده است با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کنند. در سال 2004 آمار این افراد 35 درصد بوده است.

بعد از مسئله بی‌خانمانی و گرسنگی، مهم‌ترین دغدغه قشر کم درآمد آمریکا بهداشت ضعیف و نبود امکانات بهداشتی است.

مردم آمریکا با هر سطح از درآمد، بیش از همه چیز راجع به بی‌خانمانی و گرسنگی ابراز نگرانی می‌کنند و این به شرایط بی‌ثبات اقتصادی مربوط می‌شود.

موسسه «گالوپ» از معتبرترین موسسات نظرسنجی در جهان است که آشنایی با مراحلی که برای انجام نظرسنجی در این موسسه انجام می شود، حائز اهمیت است.

جورج هاوس گالوپ یکی از متخصصین استفاده از روش‌های آماری در مطالعه افکار و عقاید عمومی، در 27 دسامبر 1935م مؤسسه استخراج عمومی را بنیاد نهاد که به نام خود وی گالوپ خوانده می‌شود. مخارج این مؤسسه از حق اشتراک مؤسسات تبلیغاتی و تولیدی در ایالات متحده امریکا تأمین می‌شود. بسیاری از کشورهای جهان در مواردی گوناگون، جهت اطلاع از افکار عمومی به این مؤسسه مراجعه می‌کنند.

۱۳۹۶/۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...