نسخه چاپی

گره كور ترافیك دوباره به پای پایتخت افتاد

عکس خبري -گره کور ترافيک دوباره به پاي پايتخت افتاد

شهر تهران صبح شنبه در نخستین روز مهرماه همزمان با آغاز سال نو تحصیلی همانند سال های دیگر باز درگیر ترافیك سنگین شد و این وضع ساعت ها ادامه داشت.

به گزارش نمابه نقل از ایرنا، از دقیقه های نخست صبح امروز همه بزرگراههای شریانی و خیابان های تهران درگیر ترافیک سنگین بود به طوری که که تردد خودروها بکندی انجام می شد.

این مهم در خیابان های اطراف مدارس بیشتر قابل مشاهده بود.

بار ترافیک سنگین در پایتخت از ساعت شش صبح آغاز شد و تا ساعت حدود 9 ادامه داشت.

به طور عادی ترافیک صبحگاهی از ساعت 7:30 اوج می گیرد و تا ساعت 9 صبح به پایان می رسد.

اوج ترافیک عصرگاهی نیز روزهای عادی سال از ساعت 17 آغاز و تا ساعت 20:30 پایان می یابد اما ساعات اوج ترافیک عصرگاهی در مهرماه معمولا از ساعت 16 آغاز می شود.

با توقف های طولانی و بی نظمی های رانندگان سرویس های مدارس، گره های ترافیکی در اطراف مدارس بیشتر مشهود است.

به گفته ˈحسن آقاییˈ مدیرکل ایمنی معاونت ترافیک شهرداری تهران، امسال قرار است 17 هزار سرویس به دانش آموزان خدمات ارایه دهند؛ این رقم سال گذشته 14 هزار مورد بوده است.

مشکلات ترددی خودروها صبح امروز فقط به بزرگراهها و خیابان های اطراف مدارس مربوط نبود این موضوع در نقاط مرکزی شهر هم به چشم می خورد؛ گویی امروز خودروهای بیشتری به سطح شهر آمده بودند.

سید ˈجعفر تشکری هاشمیˈ معاون ترافیک شهردار تهران طی هفته گذشته بارها در مصاحبه های خبری خود به خبرنگاران گفته بود نقاط حادثه خیز و پر ترافیک تهران برای مهرماه شناسایی شده است و در این نقاط اقدام های ترافیکی اعمال خواهد شد تا در مهرماه مشکل ترافیک نداشته باشیم.

اما همه جای پایتخت امروز مملو از ترافیک سنگین بود، گویی همه خیابان های شهر جزو نقاط پر تصادف بود.

پایتخت از دقایق اولیه صبح شاهد چند سانحه رانندگی متفاوت نیز به طوری که براساس اعلام مسئولان سه کشته و یک مجروح همراه داشت.

واژگونی یک دستگاه مینی بوس در بزرگراه صیاد شیرازی، تصادف سه خودرو روی پل سیدخندان، واژگونی یک پژو 206 در بزرگراه امام علی و ... از عمده این تصادف ها بود که صرفنظر از خبر تلخ تلفات و مجروحان آن، بر گره ترافیکی شریان های شهر افزوده بود.

این درحالیست که مدیرکل ایمنی معاونت ترافیک شهرداری تهران می گوید: با وجود سنگینی حجم ترافیک در معابر تهران، اما وضعیت ترافیک مطلوب است و مشکلی خاصی وجود ندارد.

این ترافیک درحالیست که متولیان شهرداری می گویند خدمات اتوبوسرانی و مترو افزایش پیدا کرده است.

براساس گزارش ها 50 اتوبوس نو دوکابین آخرین روزهای تابستان به تهران افزوده شده است.

البته اضافه شدن این اتوبوس ها به مسافران خط راه آهن - تجریش کمکی نکرد زیرا این خط از ابتدای صبح با انبوه مسافران و شلوغی غیرمنتظره ای همراه بود به طوری که بارها اعتراض مسافران موجب بروز تنش در مسیر می شد.

90 واگن جدید نیز به ناوگان مترو افزوده شده بود تا به میزبانی از دانش آموزان و دانشجویان بپردازد، البته اگر دچار نقص فنی و تاخیرهای طولانی در جابه جایی مسافران نشود.

هرساله در دو زمان ترافیک در پایتخت به اوج خود می رسد یکی مهرماه و دیگری اسفندماه که دراین زمان ها ساعت اوج ترافیک تغییر می کند و در همه ساعات روز شاهد ترافیک سنگین هستیم.

البته مدیریت شهری در کنار پلیس راهور تهران برای کنترل ترافیک اقداماتی را به انجام می رساند اما مشکلات همچنان مهرماه ادامه دارد.

شهرداری تهران با وجود تشکیل ستاد مهر در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنان درگیر ترافیک مهرماه است که به معضلی بزرگ برای پایتخت نشینان بدل شده است؛ در نیمه اول مهرماه همیشه هم دانش آموزان دیر به مدرسه می رسند و هم کارمندان دیر در محل کار خود حاضر می شوند.

سرهنگ ˈجمال بذرافشان ˈجانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد: ترافیک پایتخت تا ساعتی پیش در معابر شهری بسیار سنگین بود اما اینک به وضعیت عادی خود بازگشته است.

وی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: همه عوامل پلیس راهور همچون همیشه در معابر شهری به ویژه مقابل مدارس حضور داشتند و به روان سازی ترافیک اقدام کردند.

وی اظهارکرد: ترافیک امروز از ساعت شش صبح در بزرگراهها و معابر آغاز شد و تا ساعت 9 صبح در بزرگراهها به وضعیت عادی خود بازگشت.

بذرافشان گفت: آزادراه تهران - کرج و بزرگراههایی همچون نواب،بابایی ، حکیم و صدر نیز درگیر ترافیک بسیار سنگین بود اما اینک این بار ترافیکی تخلیه شده است.

وی در پاسخ به اینکه علت واژگونی مینی بوس در بزرگراه صیاد شیرازی چه بوده است؟ گفت: خواب آلودگی و نبستن کمربند ایمنی موجب سانحه رانندگی و واژگونی مینی بوس و جان باختن راننده شد.

این مسئول پلیس تاکید کرد: این مینی بوس هیچ سرنشینی نداشته است.

وی علت عمده ترافیک نخستین روز مهر را بی نظمی برخی رانندگان، حضور و تجمع والدین مقابل مدارس و حضور زیاد خودروها در شهر درکنار دیگر عوامل مطرح کرد.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا مشکلی در خدمات رسانی به شهروندان به ویژه دانش آموزان در سطح شهر وجود داشت یا خیر؟ اعلام کرد: خوشبختانه هیچ مشکلی در خدمات رسانی حمل و نقل عمومی نداشتیم و بخوبی این خدمات رسانی به مردم انجام شد.

شهروندان تهرانی امیدوارند با تدابیر مناسب مدیریت شهری در مهرماه شاهد مشکلات هر ساله در ماه مدرسه نباشند و خدمات رسانی خوب حمل و نقل عمومی به دانش آموزان استمرار یابد.

۱۳۹۱/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...