نسخه چاپی

خرید ۱۰۰ هواپیمای سوخو سوپرجت درخواست ایران از روسیه است

وزیر انرژی روسیه اعلام كرد: ایران خواستار خرید ۱۰۰ هواپیمای سوخو سوپر جت ۱۰۰ است در حالی كه در توافق‌های اخیر انتظار خرید ۱۲ هواپیما می‌رفت.

به گزارش نما به نقل از قدس آنلاین، «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه با بیان این‌که ایران خواستار خرید ۱۰۰ هواپیمای سوخو سوپر جت ۱۰۰ است در حالی که در توافق‌های اخیر انتظار خرید ۱۲ هواپیما می‌رفت، گفت: «ما شنیده‌ایم که ایرانی‌ها در نظر دارند این تعداد هواپیما را خریداری کنند؛ با این وجود ما با همتایان ایرانی خود در حال کار و رایزنی برای ارسال هواپیماهای سوخو سوپرجت ۱۰۰ هستیم. همکاران ما توافق فروش ۱۲ هواپیما را تایید کرده‌اند و ساز و کار آن نیز مورد تایید قرار گرفته است.»

نواک خاطرنشان کرد: در کوتاه‌مدت ۳۰ هواپیما را در نظر گرفته‌ایم و این تنها در وهله اول است؛ چرا که ایرانی‌ها به طور کل به ۱۰۰ هواپیمای سوخو سوپر جت نیاز دارند. پیچیدگی‌هایی در مورد مجوزها وجود دارد با این وجود ما در حال پیگیری مساله هستیم.

«آذر نیوز» با اشاره به لغو تحریم‌های ایران بعد از توافق هسته‌ای نوشت: با توجه به شرایط جدید موانع فروش هواپیما به ایران برداشته شده با این حال به این دلیل که بخشی از قطعات هواپیماهای روسی ساخت آمریکا هستند، روسیه نیز به مجوزهای لازم از سوی آمریکا نیاز دارد.

سوخو ۹۵ هواپیمایی با ۹۵ سرنشین است. بر اساس داده‌های شرکت هواپیمایی سوخو در حال حاضر ۶۴ هواپیمای سوخو سوپر جت ۱۰۰ در حال بهره‌برداری است.

۱۳۹۶/۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...