نسخه چاپی

تحویل وسایل مفقودی زائران ایرانی اربعین ۹۵ به صاحبانش

سركنسول ایران در كربلا از تحویل تمامی وسایل مفقود شده زائران اربعین حسینی ۹۵ به صاحبانش خبر داد و گفت: تعداد زیادی از كارتهای شناسایی، تلفن همراه و كوله‌پشتی كشف شده با تلاشهای زیادی به صاحبانش تقدیم شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، میرمسعود حسینیان درباره جزئیات یافتن وسایل مفقود شده زائران ایرانی اربعین حسینی سال 95 اظهار کرد: با توجه به حضور میلیونی زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی همه ساله شاهد یافتن برخی از وسایل و کارتهای شناسایی آنها در روزهای بعد از مراسم هستیم.

وی ادامه داد: پس از پایان مراسم اربعین سال 95 تعداد زیادی پاسپورت، گذرنامه، کارت ملی، کارتهای شناسایی، تلفنهای همراه، کیف و کوله پشتی یافت شد.
سرکنسول ایران در کربلا تصریح کرد: در مجموع حدود 811 پاسپورت، 204 شناسنامه، 475 کارت ملی و حدود 300 کارت متفرقه و یا دفترچه خدمات درمانی به‌دست آمد که همه آنها به تهران منتقل شده و به صاحبانش تحویل داده شد.

حسینیان خاطرنشان کرد: البته به غیر از آمار اعلام شده، تعدادی از مدارک کشف شده همچون 124 کوله پشتی، 172 گوشی تلفن همراه و تعداد زیادی از مدارک شناسایی که در حرمهای مطهر کشف شده بود از سوی عتبه مقدسه تحویل ما داده شد که به سرعت در اختیار زائران در کربلا قرار گرفت.

وی ادامه داد: تعدادی از گوشیهای تلفنهای همراه و سایر مدارک که به‌دست آمده بود در تمامی شهرهای ایران به صاحبانش برگشت داده شد البته برخی وسایل به صورت دستی و برخی وسایل دیگر نیز از طریق پست تقدیم صاحبانش شد.
سرکنسول ایران در کربلا با بیان اینکه تمامی تلفنهای همراه کشف شده به صاحبانش عودت داده شد، گفت: به غیر از موبایلها، اکثریت کوله‌ها و کیفهای دستی نیز تحویل صاحبانش شد و معدود کوله‌پشتیها که صاحبانش یافت نشدند هم به موسسات خیریه در تهران تقدیم شد.

به گفته حسینیان، زائران در همه ایام سال و به‌ویژه در روزهای پرازدحام نسبت به حفظ وسایل خود توجه کنند تا مشکلی برای ما و یا خود آنها ایجاد نشود؛ بهتر است زائران برچسبهایی با نام و شماره تلفنهای مجزا بر روی کوله‌پشتی و یا موبایلهای خود نصب کنند تا در صورت مفقود شدن زحمت انتقال و تحویل آنها کاهش یابد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر تمامی وسایل کشف شده از اربعین سال 95 عودت داده شد و هیچ وسیله‌ای وجود ندارد.
گفتنی است که بیش از 2 میلیون نفر از زائران ایرانی در ایام اربعین سال 95 به عتبات عالیات عزیمت کردند.

۱۳۹۶/۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...