نسخه چاپی

ورزشكاری كه از فرق سر تا كف پایش دچار شكستگی شده است

عکس خبري -ورزشکاري که از فرق سر تا کف پايش دچار شکستگي شده است

حمید سوریان، كشتی‌گیر طلایی ایران می‌گوید پس از ناكامی در المپیك ریو، مدتی است از ورزش فاصله گرفته تا شرایط روحی‌اش را بازسازی كند.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، شامگاه دوشنبه 14 فروردین، حمید سوریان کشتی‌گیر ایرانی وزن ۵۹ کیلوگرم، دارنده شش مدال طلای کشتی فرنگی در مسابقات جهانی و یک طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن مهمان برنامه «خندوانه» با اجرای رامبد جوان شد.

سوریان در پاسخ سوال رامبد جوان که پرسید این روزها مشغول چه کاری است، گفت: «بعد از المپیک 2016 ریو، شش ماه است که استراحت می‌کنم. در المپیک تمام تلاشم را کردم تا اتفاق خوبی رقم بزنم و دل هموطنانم را شاد کنم اما متاسفانه نتیجه نگرفتم. بنابراین سعی کردم با فاصله گرفتن از ورزش شرایط روحی‌ام را بازسازی کنم.»

این ورزشکار در ادامه در پاسخ به این که آیا بعد از ریو مورد بی‌مهری قرار گرفت یا نه گفت: «جواب دادن به این سوال آسان نیست. دنیای قهرمانی، دنیایی پر رمز و راز است و نامهربانی هم در آن هست. یک قهرمان زمانی که نتیجه نگیرد مورد کم‌ لطفی واقع می‌شود. این کم لطفی گاهی اوقات مغرضانه است و گاهی بی‌غرض.»

او ادامه داد: «مردم همیشه نسبت به قهرمانانشان محبت دارند و تنها دلیلی که باعث می‌شود یک ورزشکار تن به سختی‌ها بدهد مهر و محبت مردم است. کم لطفی‌ها یا از سوی مدیران است یا حاصل مدیریت غلط که در هر محیط کاری می‌تواند وجود داشته باشد.»

در ادامه رامبد جوان به شکستگی گوش‌های سوریان اشاره کرد و او در جواب گفت: «10، 12 ساله بودم که گوشم شکست. از وقتی خودم را شناختم همراه پدر و دو برادر بزرگ‌ترم به سالن کشتی می‌رفتم. از فرق سر تا کف پایم به دفعات دچار شکستگی شده است. در 18، 19 سالگی فکم شکست، الان هم دو پلاتین در پایین صورتم است.»

سوریان در مورد وزنش هم به شوخی گفت: «همان طور که خانم‌ها دوست ندارند سن‌شان را بگویند، کشتی‌گیران هم روی وزن‌شان حساسند. آن موقع که کشتی می‌گرفتم 59 کیلو بودم، الان فکر کنم 65 یا 67 کیلو باشم. در هر صورت بیشتر از 70 کیلو نیستم.»

در ادامه رامبد جوان وزنه‌ای روی صحنه آورد و بعد از وزن‌کشی مشخص شد که خودش 93 کیلو و سوریان 70 کیلو هستند.

سوریان که در خانواده‌ای با حضور شش برادر در محله شهر ری بزرگ شده است گفت: «هنوز هم به محله قدیمی‌مان سر می‌زنم و رفقای بچگی‌ام را دارم. زمان‌هایی که به شهر ری می‌روم زیباترین لحظات زندگی‌ام است. من در جنوبی‌ترین نقطه تهران خیلی چیزها را با پوست و گوشت و استخوانم حس کرده‌ام.»

او که چند سالی است به عنوان سفیر بهزیستی مشغول فعالیت است در پایان در مورد کاری که خواهد کرد تا یک یا چند نفر را خوشحال کند توضیح داد: «به مکان‌هایی که خود بهزیستی صلاح بداند کمک خواهم کرد و همچنین کودکانی که در مناطق محروم هستند و سالن ندارند می‌توانند بیایند تا به آن‌ها آموزش بدهم و همین طور کودکان کار.»

۱۳۹۶/۱/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...