نسخه چاپی

اولاند خطاب به حریری: روی كمك فرانسه حساب كنید

رئیس‌جمهوری فرانسه با اعطای نشان افتخار به نخست وزیر لبنان تاكید كرد كه كشورش در این برهه زمانی پر تنش در كنار لبنان باقی می‌ماند و لبنان می‌تواند روی كمك فرانسه حساب كند. نخست وزیر لبنان نیز تاكید كرد: ما به مبارزات خود با افراط گرایی جهت نجات كشورهایمان و جهانی بهتر ادامه خواهیم داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، اولاند تاکید کرد: رفیق حریری نماد میانه روی و اعتدال بود و می‌دانست چگونه لبنان را از جنگ داخلی دور کند.

رئیس‌جمهوری فرانسه گفت: رفیق حریری، رئیس یک نهاد و از خانواده‌ای متواضع بود که توانست لبنان را از اشغال توسط روسیه رهایی بخشد.

اولاند در ادامه خطاب به سعد حریری گفت: شما فهمیدید که چگونه به مبارزه خود برای به دست گرفتن حاکمیت لبنان و استقلال این کشور ادامه دهید و لبنان هم درک کرد چگونه اعتماد خود به جریان المستقبل را نشان دهد، سال ۲۰۱۱ شما مجبور شدید علی رغم میلتان با توجه به آغاز جنگ سوریه در خارج از خاک کشور نیز فعالیت کنید. موضعگیری‌تان شما را در خطر قرار داد و شما برای خروج از کشور از بحران گفت‌وگو را بهترین راه یافتید.

رئیس‌جمهوری فرانسه در ادامه این کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: شما چندین بار برای گفت‌وگو جهت دستیابی به راه‌حل‌هایی برای همه مردم لبنان به اینجا آمدید و آمادگی خود را برای حمایت از وحدت کشور اعلام کرده و همواره به آن عمل کردید مانند زمانی که از کاندیداتوری میشل عون، رئیس‌جمهوری کنونی لبنان در انتخابات حمایت و اعلام کردید که مسئولیت آن را می‌پذیرید و در آن زمان انجام اقدامی در راستای حمایت از دولت ضروری بود.

وی ادامه داد: در دیداری که با سعد حریری داشتم به بررسی تجارب لبنان در مواجهه با جنگ سوریه و حضور یک میلیون و نیم آواره سوری در این کشور که بار و فشار زیادی را به تاسیسات حیاتی لبنان وارد کرد، پرداختیم.

اولاند تاکید کرد: لبنان می‌داند چگونه با تهدیدهای تروریستی برخورد کند البته این مساله نیازمند همبستگی جامعه جهانی و فرانسه در عملیات امدادرسانی به آوارگان سوری و تشویق سرمایه گذاران برای فعالیت در لبنان است، ما به سعد حریری گفتیم در این برهه زمانی که تنش‌ها حاکم هستند لبنان می‌تواند به کمک فرانسه تکیه کند.

این مقام فرانسوی تاکید کرد: فرانسه همواره دوست وفادار لبنان بوده و در همه حال و نیز مناسبت‌های شادی در کنار لبنان خواهد بود، پاریس به نیروهای یونیفل مستقر در جنوب لبنان پایبند است. وزیر دفاع فرانسه جهت اجرای طرح کمک به ارتش لبنان به این کشور سفر کرد. تعداد زیادی نویسنده لبنانی اکنون در فرانسه اقامت دارند.

حریری نیز در این کنفرانس مطبوعاتی از دریافت نشان افتخار از سوی رئیس‌جمهوری فرانسه ابراز خرسندی و افتخار کرد و گفت: ارتباطات میان لبنان و فرانسه تاریخی است و محبت و دوستی که شما نسبت به لبنان و من ابراز داشتید را هرگز فراموش نخواهم کرد. من حمایت سیاسی وسیع شما از لبنان ارزش‌هایی چون همزیستی، میانه روی و گفت‌وگو را که به دلیل افراط گرایی در خطر هستند از سوی شما دریافت کردم.

حریری تاکید کرد: ما به مبارزات خود با افراط گرایی جهت نجات هر دو کشور و جهانی بهتر ادامه خواهیم داد. از اولاند و تمامی همراهانم تشکر می‌کنم. پدرم از این اتفاق بسیار افتخار می‌کند.

۱۳۹۶/۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...