نسخه چاپی

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی درگفتگو با نما :

مردم برای سفر شرایط امنیتی در كشور تركیه را بسنجند/آمار بازدید از مراكز گردشگری كشور از مرز 94 میلیون نفر گذشت

عکس خبري -مردم براي سفر شرايط امنيتي در کشور ترکيه را بسنجند/آمار بازديد از مراکز گردشگري کشور از مرز 94 ميليون نفر گذشت

مرتضی رحمانی موحد گفت:درباره روابط گردشگری با سایر كشورها دو شرط امنیت و احترام در همه سطوح تفهیم و منعكس شده است.

مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در حاشیه نشست خبری که با همراهی دیگر اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر برگزار شد در پاسخ به سئوال خبرنگار نما ،در خصوص تصمیم های مقامات دولتی درباره فیلم کوتاهی که مدتی قبل در فضای مجازی مربوط به درگیری مسافران ایرانی با مرزبان‌های ترکیه انتشار یافته است گفت:نوع برخورد با شهروندان ایرانی پیش از آغاز سال جدید به مقامات ترکیه اعلام شده بود و وزارت خارجه و سفارت ایران در آن کشور نیز که وظیفه حمایت از اتباع ایرانی را دارند پیگیر ماجرا بوده‌اند،در ضمن ما هم توصیه‌های لازم را در این زمینه انجام داده ایم.
وی افزود:دراتفاقی که اواخر سال گذشته رخ داد، وزارت خارجه و سفیر ایران واکنش‌های شدیدی نسبت به این موضوع داشتند ما هم برای گرفتن هر نوع تصمیم کلان در این‌باره متکی به تصمیم دستگاه دیپلماسی هستیم که قطعا بخش کنسولی کشورمان درباره این فیلم واکنش نشان خواهد داد.
ما هم در این رابطه بارها به مردم توصیه کرده‌ایم که شرایط امنیتی در کشور ترکیه را بسنجند تا درگیر چنین اتفاقاتی تلخ نشوند.
همچنین مرتضی رحمانی موحد در ادامه نشست خبری که با همراهی دیگر اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، با ارائه آماری کلی از روند سفرهای نوروزی اظهارداشت: در این مدت در مجموع ۷۰ هزار و ۶۸۳ بازدید نظارتی انجام شد و همچنین در سامانه ۰۹۶۲۹ بیش از ۴۱ هزار و ۳۰۰ تماس برقرار شده که از مجموع آن‌ها ۲۱۹ مورد مربوط به شکایت‌ها بوده است.
وی با اشاره به کاهش سفرهای نوروزی تحت تاثیر تغییرات جوی اظهار کرد: با وجود افزایش ۱۸ درصدی سفرهای هوایی به جزیره کیش، تردد دریایی به این جزیره مجموعا فقط ۸ درصد رشد داشته است.
او همچنین به آمار اسکان در مراکز آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: در تعطیلات نوروزی ۱۰ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۱۷۷ نفر روز در این مراکز اسکان داشته‌اند که یک میلیون و ۸۸۰ هزار نفر آن‌ها غیرفرهنگی بوده‌اند.
معاون گردشگری در ادامه درباره آمار گردشگران خروجی از کشور گفت: پیش از آغاز تعطیلات با توجه به دو پارامتر سفرهای زمینی و هوایی و به ویژه ظرفیتی که برای چارترهای هوایی در نظر گرفته شده بود، پیش‌بینی می‌شد سفرهای خروجی ۳۰ درصد کاهش داشته باشد که دست‌کم آمارهای سفر به ترکیه گویای همین میزان کاهش سفر است.
همچنین اسماعیل غلامی معاون سازمان راهداری و ایمنی جاده ها در این نشست گفت :در ایام تعطیلات امسال ۴۵۷ هزار و ۹۰۹ تردد از پایانه های مرزی «ورودی» و ۴۷۶ هزار و ۹۲۱ تردد از پایانه های مرزی «خروجی» انجام شده است. حدود ۱۷ میلیون مسافر نیز در بخش ریلی، هوایی و زمینی جابجا شده است. در این مدت بیش از ۹۰ هزار نفر از مرزهای جاده ای ورود و خروج داشته اند که نسبت به سال گذشته با ۱۸درصد افزایش روبرو بوده است.
مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز در این نشست گفت : ۸۳ هزار و ۲۰۰ نفر از خدمات این سازمان در مجموع استفاده کردند، که 390مورد عملیات رها سازی انجام شده و ۲۳۴۸ نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده اند. همچنین ۱۸ هزار و ۹۷۵ نفر در ۵۳۰ پایگاه اسکان اضطراری داشته اند.در این مدت ۴۷۶ سوت پرواز، که ۷۷ مصدوم از این طریق به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

۱۳۹۶/۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...