نسخه چاپی

پاكستان درباره تقابل با ایران اعلام موضع كرد

قائم مقام وزارت امر خارجه پاكستان روز سه شنبه گفت این كشور در تلاش است تا بتواند تنش های موجود میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان را كاهش دهد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، خانم 'تهمینه جنجوعه' با حضور در جلسه اعضای کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی پاکستان و در پاسخ به سوالات نمایندگان مجلس ملی در خصوص روابط ایران و پاکستان گفت: پاکستان و ایران از روابط نزدیک، برادرانه و صمیمی برخوردارند و هیچ اختلافی در حیطه مرزهای دو کشور وجود ندارد.

وی با اشاره به تصمیم دولت پاکستان برای موافقت با ملحق شدن ژنرال راحیل شریف فرمانده سابق ارتش پاکستان به ائتلاف نظامی به اصطلاح ضدتروریستی در منطقه به عنوان فرمانده این ائتلاف، افزود: هر افسر ارتش پاکستان پس بازنشستگی آزاد است هر مسئولیت و شغلی را بپذیرد.این دیپلمات ارشد دولت پاکستان با رد هرگونه تغییر در سیاست های این کشور در قبال ایران، عربستان و مسئله یمن گفت: اسلام آباد در تلاش برای کمک به رفع تنش های موجود میان تهران و ریاض است.

وی با اشاره به مناسبات تجاری میان ایران و پاکستان گفت: مبادلات تجاری میان دو کشور پس از لغو تحریم بین المللی افزایش پیدا خواهد کرد.تهمینه جنجوعه گفت: اگرچه حفظ تعادل در روابط پاکستان با ایران و عربستان کار ساده ای برای اسلام آباد نیست، با این حال ما هیچ قدمی علیه منافع ایران برنمی داریم.وی تاکید کرد: ژنرال راحیل شریف به عنوان فرمانده ائتلاف نظامی یاد شده، هیچ اقدامی خلاف منافع ایران انجام نخواهد داد.

در این نشست خانم 'شیرین مزاری' و 'شاه محمود قریشی' دو نفر از نمایندگان مجلس ملی پاکستان وابسته به حزب تحریک انصاف (جناح مخالف دولت) و همچین اعضای کمیته روابط خارجه مجلس این کشور ضمن ابراز نگرانی از آنچه 'بیانیه های متنقاض وزارت امور خارجه پاکستان درباره ائتلاف نظامی' خواندند، تاکید کردند که پاکستان باید نهایت دقت و هوشیاری را برای تصمیم گیری درباره این ائتلاف انجام دهد.

آنان همچنین توصیه کردند که بهتر است پاکستان رویکردی مبنی بر انعطاف پذیری جانبدرانه به سمت ایران و یا عربستان اتخاذ نکند.در این نشست 'آفتاب احمد خان شیرپاو' یکی دیگر از اعضای کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی پاکستان از خانم تهمینه جنجوعه پرسید که چرا پاکستان بدون آگاهی از اهداف و چشم انداز ائتلاف نظامی، به آن ملحق شده است.
همچنین، صبح امروز برخی رسانه های پاکستانی به نقل از منابع نزدیک به ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان گزارش دادند که وی در روزهای آتی و با هدف ارائه توضیحاتی به مقامات ایرانی در خصوص ائتلاف نظامی یاد شده، به تهران سفر خواهد کرد. هنوز منابع رسمی پاکستان این خبر را تکذیب یا تایید نکرده اند.

۱۳۹۶/۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...