نسخه چاپی

تالاب بهرام‌گور ثروتی كه زباله‌دانی شد

عضو هیات رئیسه فراكسیون محیط ‌زیست و توسعه پایدار مجلس در واكنش به تبدیل شدن تالاب بهرام گور به زباله‌دانی گفت: مبدل شدن برخی تالاب‌ها به محل تجمع زباله مانع از جذب گردشگران به این مناطق است.

به گزارش نما، موید حسینی‌صدر در گفت‌وگو با خانه ملت، اظهار داشت: تالاب بهرام گور مانند بسیاری از تالاب‌های کشور از مناطق نمونه گردشگری است، اما متاسفانه نبود رسیدگی لازم این تالاب‌ها را در معرض خطر جدی قرار داده است.

نماینده مردم خوی در مجلس با بیان اینکه طبیعت ایران در مناطق شمالی و حتی مناطق خشک و کویری از جذابیت‌های بی‌نظیری برخوردار است، تصریح کرد: متاسفانه از ظرفیت‌‌های طبیعی کشورمان به درستی استفاده نمی‌شود و همین موضوع بخشی از طبیعت ایران را به نابودی کشانده است.

وی با انتقاد از تجمع زباله در تالاب بهرام گور یادآور شد: اگر مدیریت صحیحی در مورد تالاب‌ها اعمال شود، این‌گونه آفت‌ها متوجه آنها نمی‌شود و تالاب‌هایی مانند بهرام‌ گور می‌توانند به‌عنوان مناطقی زیبا در جذب گردشگران داخلی و حتی گردشگران خارجی موثر و درآمد زا باشند.

حسینی‌صدر با اشاره به اینکه تالاب‌های ایران می‌توانند یکی از اهداف اصلی سفر گردشگران خارجی به شمار آیند، عنوان کرد: خروج ایرانیان از کشور به منظور بازدید از مناطق گردشگری سایر کشورها نشان می‌دهد که موضوع گردشگری مورد غفلت مسئولان کشورمان واقع شده است.

این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه مسئولان استانی و شهری باید راهکار مناسبی را برای مدیریت تالاب‌ها بیاندیشند، افزود: انتظار ما این است که سازمان حفاظت محیط ‌زیست به شکل فعال‌تری در مورد تالاب‌ها وارد عمل شده و استانداری‌ها نیز با جدیت بیشتری موضوع و مشکلات تالاب‌ها را مورد بررسی قرار دهند.

وی با ابراز نگرانی از خشک شدن و تبدیل به لجنزار شدن برخی از تالاب‌های کشور بیان کرد: در قانون برنامه پنجم توسعه اختیارات لازم به استانداری‌ها داده شده تا با دعوت از ادارات مرتبط و برگزاری جلسات کارشناسی اجازه ندهند که تالاب‌ها به شکل آسیب‌ و بحران برای کشور پیدا کنند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: باید با استفاده از روش‌های علمی تالاب‌هایی که در معرض خشک‌شدن یا تبدیل‌شدن به لجنزار هستند، احیا شود تا محلی برای تکثیر میکروب‌ها و آلودگی نباشند.

۱۳۹۱/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...