نسخه چاپی

استقلال بدون سرمربی به دنبال برد چهاردهم

در ادامه هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال استقلال میهمان تیم گسترش فولاد تبریز است و تراكتورسازی هم به مصاف تیم ته جدولی صبای قم می‌رود.

به گزارش نما به نقل از فارس،دیدارهای پایانی هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود. آبی‌پوشان تهرانی میهمان تیم دوم تبریز هستند.

نگاهی به این بازی‌ها می‌اندازیم:

گسترش فولاد- استقلال؛ چهاردهمین برد آبی‌پوشان بدون منصوریان؟

استقلال بعد از هفته هفدهم لیگ و شکست 2 بر یک مقابل استقلال خوزستان نتایج خارق‌العاده‌ای کسب کرد. آبی‌پوشان تهرانی از 8 بازی انجام شده 7 پیروزی و یک تساوی گرفتند تا خود را به رده دوم جدول برسانند و بالاتر از تیم تراکتورسازی بایستند. استقلال برای کم کردن فاصله امتیازی‌ با پرسپولیس صدرنشین به مصاف تیم دوم تبریز می‌رود.

گسترش فولاد اگرچه به اندازه تراکتورسازی در تبریز هوادار ندارد اما ساختار یک باشگاه منظم و مدرن را در اختیار دارد. گسترش فولاد در رده نهم جدول است و هفته گذشته نیز دو امتیاز از تراکتورسازی گرفت تا زمینه‌ساز صعود آبی‌پوشان تهرانی به رده دوم فراهم شود. استقلال با 38 گل زده بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد ولی به اندازه گسترش فولاد 22 گل دریافت کرده است. شاگردان منصوریان امیدوارند چهاردهمین برد خود را در این فصل کسب کنند و فاصله امتیازی‌شان را با رقیب سنتی‌شان پرسپولیس کمتر کنند. باید دید استقلال می‌تواند سه امتیاز از تبریز برای هوادارانش سوغات بیاورد یا اینکه گسترش فولاد از یک تیم بزرگ دیگر هم امتیاز می‌گیرد. آن هم در حالیکه علیرضا منصوریان سرمربی استقلال به دلیل اخراج در بازی با فولاد از روی سکوها بازی را نظاره‌گر خواهد بود. کاوه رضایی هم در این بازی به دلیل محرومیت در ترکیب استقلال غایب است. امید نورافکن هم به دلیل درگیری با هم‌تیمی‌هایش در این بازی غایب خواهد بود.

ذوب آهن - صنعت نفت آبادان؛ طلسم شکنی‌سبزپوشان؟

ذوب آهن در 6 هفته اخیر رنگ برد را ندیده و برای شکستن این طلسم تلاش می‌کند. ذوبی‌ها اگر در این بازی برنده نشوند رتبه چهارمی خود را احتمالا از دست خواهند داد. سپاهان و پیکان پشت سر شاگردان مجتبی حسینی هستند و منتظر لغزش ذوب آهن. صنعت نفت هم بعد از پیروزی مقابل پرسپولیس روحیه‌ای خوبی دارد و با انرژی به اصفهان سفر می‌کند. فیروز کریمی شناخت خوبی از ذوب آهن دارد و یک مربی کهنه‌کار و با تجربه در لیگ برتر محسوب می‌شود در حالیکه مجتبی حسینی اولین فصل سرمربیگری خود را تجربه می‌کند.

ماشین سازی- پدیده؛ قطع نوار بردهای شاگردان مهاجری؟

ماشین سازی آخرین تیم جدول لیگ است و فرهاد کاظمی نتوانسته این تیم را از ته جدول تکان بدهد. با این حال او و شاگردانش همچنان از امیدواری‌شان برای بقا در لیگ برتر سخن می‌گویند. ماشین‌سازی این هفته میزبان پدیده‌ای است که 4 برد متوالی داشته و در بهترین شرایط تیمی‌اش است. باید دید ماشین‌سازی می‌تواند نوار بردهای پدیده‌ را قطع کند یا شاگردان رضا مهاجری از تبریز هم دست پر به مشهد برمی‌گردند؟

سایپا- نفت تهران؛ نبرد غیردوستانه شاگرد و استاد

سایپا همچنان در خطر سقوط به لیگ دسته اول قرار دارد و مساله‌ای که کاملا دور از ذهن مدیران این باشگاه در ابتدای فصل بود و آنها تصور می‌کردند در این فصل یکی از مدعیان کسب سهمیه آسیایی هستند اما اکنون نارنجی‌پوشان برای سقوط نکردن می‌جنگند. سایپا در این بازی باید از تیم پرحاشیه نفت تهران امتیاز بگیرد تیمی که همه بازیکنان و مربیانش از بی‌سامانی باشگاه و بلاتکلیف بودن‌ نفت گلایه دارند. با این حال نفت تهران که حتی مدیرعامل هم ندارد در رده هفتم جدول است و تیمی از پیش بازنده مقابل سایپا نخواهد بود. سایپا با 18 گل زده بعد از ماشین‌سازی دومین خط حمله ضعیف لیگ را در اختیار دارد. سایپا برای بقا حداقل به دو برد دیگر در لیگ برتر نیاز دارد. نفت تهران هم آنطور که بازیکنانش می‌گویند به احترام سایر تیم‌های لیگ برتر در میدان حاضر می‌شوند! البته آنها فینالیست جام حذفی هم هستند و امیدوارند هرچه زودتر از شرایط باشگاهشان به ثبات و آرامش برسد.

علی دایی در فوتبال ایران شاگرد حسین فرکی محسوب می‌شود. با این حال در جریان مسابقه دایی با هیچ مربی رابطه دوستانه ندارد و فقط به دنبال برد است زیرا او همواره روحیه‌برتری طلبی دارد.

صبای قم- تراکتورسازی؛ تقابل مرفاوی و قلعه‌نویی

صمد مرفاوی یکبار دیگر به امیر قلعه‌نویی رسید البته نبرد این دو سرمربی اسبق استقلال نبردی نابرابر است. تراکتورسازی در کورس بالانشینان جدول لیگ و یکی از فینالیست‌های جام حذفی است اما صبای قم در انتهای جدول برای فرار از سقوط می‌جنگد. صبا به اندازه کافی استقلالی دارد که این بازی را جذاب کند. رضا عنایتی کاپیتان صبا نیز یکی دیگر از استقلالی‌های سابق است. صبا برای بقا بازی می‌کند و تراکتورسازی به دنبال بازگشت به رده دوم جدول است. تراکتورسازی سه مساوی پشت سرهم داشته و 6 امتیاز حساس را از دست داده است. صبای قم هم سه مساوی و یک باخت از 4 دیدار اخیرش داشته است.

فولاد- سپاهان؛ دومین برد کرانچار؟

فولاد هفته گذشته مقابل استقلال شکست خورد این تیم در 4 هفته اخیر نتوانسته پیروز شود در حالیکه سپاهان با کرانچار به اولین بردش در لیگ برتر رسیده است. سرمربی کروات سپاهان گفته رسیدن به مقام چهارمی و کسب سهمیه آسیایی برای زردپوشان اصفهانی در این فصل دور از انتظار نخواهد بود. با این حال نعیم سعداوی نمی‌خواهد در خانه هم امتیاز از دست بدهد. باید دید جوانان فولاد می‌توانند از تیم خوب سپاهان امتیاز بگیرند یا این کرانچار است که دومین برد متوالی‌اش را در لیگ برتر جشن می‌گیرد.

اسامی داوران و برنامه مسابقات هفته بیست و ششم لیگ برتر

چهارشنبه 16 فروردین 96

سیاه جامگان مشهد-استقلال خوزستان-ساعت 16-ورزشگاه ثامن مشهد مقدس

موعود بنیادی فر-رحیم شاهین-فرهاد مروجی-رضا عادل-ناظر علیرضا کهوری

پرسپولیس تهران-پیکان تهران-ساعت 18:50-ورزشگاه آزادی

سید مهدی سید علی-سجاد طوری-حسن ظهیری-کوپال ناظمی-ناظر:محمد علی فروغی

پنجشنبه 17 فروردین 96

گسترش فولاد تبریز-استقلال تهران-ساعت 17:30-ورزشگاه بنیان دیزل

رضا کرمانشاهی-بابک داوری-هادی طوسی-سعاد وفا پیشه-ناظر:حسین نجاتی

ذوب آهن اصفهان-صنعت نفت آبادان-ساعت 17:45-ورزشگاه فولاد شهر

حسن اکرمی-سعید علی نژادیان-امیر رضا آشور ماهانی-علی بای-ناظر:هدایت ممبینی

جمعه 18 فروردین 96

ماشین سازی تبریز-پدیده خراسان-ساعت 17-ورزشگاه یادگار امام تبریز

سید وحید کاظمی-حمید غمزه-علی اکبر عظیم پور-علی صفایی- ناظر:علی خسروی

سایپا تهران-نفت تران-ساعت 17:30-ورزشگاه پاس قوامین

سید رضا مهدوی-حسن انتظاری-امیر مبشر- سعید رحیمی مقدم- ناظر:علیرضا یزدانی

فولاد خوزستان-فولاد مبارکه سپاهان-ساعت 19-ورزشگاه غدیر اهواز

اشکان خورشیدی-جلیل شعرانی-مهدی هاشمی نسب-جواد رحیم زاده-محمد رضا فلاح

صبای قم-تراکتور سازی تبریز-ساعت19- ورزشگاه یادگار امام قم

محمدرضا اکبریان-علی میرزابیگی-محمدرضا مدیر روستا-پیروز سیف اله پور-ناظر :خداداد افشاریان

۱۳۹۶/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...