نسخه چاپی

امكان رد صلاحیت تا شب انتخابات

رد صلاحیت نامزد انتخابات در شب انتخابات به این معنا نیست كه شورای نگهبان نسبت به نامزدهای این دوره وقوف كامل ندارد بلكه به این معنا است كه امكان تجدید نظر در تصمیم شورای نگهبان با اطلاعاتی كه از فعالیت نامزدها به دست می آورد وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم با انتقاد از اینکه در حال حاضر هنوز انتخابات شروع نشده، جرزنی نامزدها شروع شده و شاهد بداخلاقی طیفی از نامزدهای انتخابات هستیم گفت: باید این اطمینان را داشت که شورای نگهبان محافظ آرای مردم و حقوق نامزدهای انتخابات است.

جواد جهانگیرزاده در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان اینکه دوز تبلیغات و تخلفات نامزدهای جریان انحرافی با ادامه نظارت شورای نگهبان که تا شب انتخابات ادامه دارد کاهش پیدا می‌کند گفت: قانون دست شورای نگهبان را برای رد یا تایید صلاحیت نامزدها تا شب انتخابات باز گذاشته است، شورای نگهبان همانگونه که تا آخرین ساعات انتخابات می‌تواند صلاحیت نامزدها را اعلام کند می‌تواند عدم صلاحیت آنها را نیز اعلام کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس هشتم ادامه داد: رد صلاحیت نامزد انتخابات در شب انتخابات به این معنا نیست که شورای نگهبان نسبت به نامزدهای این دوره وقوف کامل ندارد بلکه به این معنا است که امکان تجدید نظر در تصمیم شورای نگهبان با اطلاعاتی که از فعالیت نامزدها به دست می آورد وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه این تصمیم تنها ناظر برعملکرد گروه‌های موسوم به انحراف نیست افزود: وابستگی به کانون‌های قدرت و ثروت که رهبری در جمع مردم قم نسبت به فعالیت‌های آنها تذکر دادند از ملاک‌های مهم برای رد صلاحیت افراد است.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم با بیان اینکه تاکیدات رهبری درباره انتخابات، حجت شرعی را بر همه نامزدها و حجت اجرایی را بر دستگاه‌های اجرایی تمام کرد، گفت: مسئولان اجرایی نهادهای مرتبط باید بدانند که امانتداری از رای مردم در میزان مشارکت مردم در انتخابات قطعا تاثیرگذار است.

جهانگیزاده با تشریح اینکه امانتداری از رای مردم به معنای پاسداری از رای نامزدی است که از فیلتر ناظرین و مجریان انتخابات گذشته و منتخب مردم است، گفت: چنین اهتمامی در شورای نگهبان و هیات‌های اجرایی وجود دارد اما وظیفه نهادهای مسئول در این دور از انتخابات دو چندان است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم با تاکید بر این موضوع که با اظهارنظر درباره روزهای بعد از انتخابات نباید به دست خودمان سلامت و صلاحیت انتخابات را از بین ببریم، گفت: خیلی غیرمنطقی است که هنوز انتخابات برگزار نشده پیش بینی وقوع آشوب و برهم زدن انتخابات را داشته باشیم یا بخواهیم با بیان این موضوعات مقاصد خود را پنهان کنیم. تاکیدات رهبری هم درباره انتخابات این دوره به معنای وجود رفتارهای تشکیلاتی و هماهنگ شده نیست، موضوعاتی است که در همه انتخابات، ایشان بر روی آن پافشاری دارند.

جهانگیرزاده با انتقاد از اینکه در حال حاضر هنوز انتخابات شروع نشده، جرزنی نامزدها شروع شده و شاهد بداخلاقی طیفی از نامزدهای انتخابات هستیم تصریح کرد: باید این اطمینان را داشت که شورای نگهبان محافظ آرای مردم و حقوق نامزدهای انتخابات است، استفاده از بیت المال هم چون در فضای جامعه و افکار عمومی نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است مطمئنا از نگاه دستگاه‌های ناظر نباید دور بماند.

۱۳۹۰/۱۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...