نسخه چاپی

زيباكلام:

احمدی نژاد مثل هیچكس نیست

احمدی‌نژاد نه نلسون ماندلا نه گاندی و نه سید محمد خاتمی است وی را حتی نمی‌توان با آقای هاشمی كه همواره در برابر هجمه‌ها و توهین‌ها پاسخی نمی‌دهد، مقایسه كرد/ رادیكال‌های اصولگرا اجازه ائتلاف دو جناح را نخواهند داد.

به گزارش نما، صادق زیبا کلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران که همواره اظهارات و نظریه‌های سیاسی وی با رویکردهای مختلفی همراه بوده است این بار نیز در واکنش به سخنان رئیس دولت عنوان کرد که نباید برای موشکافی اظهارات احمدی‌نژاد به دنبال تحلیل سیاسی بود. وی که معتقد است میزان صبوری سید محمد خاتمی و آیت الله هاشمی را هیچ‌گاه نمی‌توان با محمود احمدی‌نژاد مقایسه کرد، تاکید دارد که منتقدین امروز رئیس جمهور که تا پیش از خانه نشینی وی در برابر تمام سیاسیت‌های او تکبیر می‌گفتند نیز در ایجاد وضعیت امروز کشور سهیم هستند. زیبا کلام علیرغم تاکید مجدد بر ائتلاف سران معتدل دوجناح برای معرفی کاندیدای ریاست جمهوری معتقد است که جریانی رادیکالی در جناح اصولگرا تن به چنین ائتلافی نخواهد داد.

صادق زیباکلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: من معتقدم آقای احمدی‌نژاد به لحاظ شخصیتی نه تنها صبور نیست بلکه از روحیه جنگده‌ای نیز برخوردار است که نمی‌توان از وی انتظار تسلیم شدن را داشت.

وی ادامه داد: احمدی‌نژاد نه نلسون ماندلا نه گاندی و نه سید محمد خاتمی است وی را حتی نمی‌توان با آقای هاشمی که همواره در برابر هجمه‌ها و توهین‌ها پاسخی نمی‌دهد، مقایسه کرد بنابراین زدن یک تلنگر به وی دریافت یک کشیده را به همراه دارد.

زیباکلام افزود: مخالفین احمدی‌نژاد اگر گمان می‌کنند که وی تمام شده است و لذا می‌توانند هر اندازه ممکن است از او انتقاد کنند، سخت در اشتباه هستند.

وی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور خاطرنشان کرد: احمدی‌نژاد بار‌ها در سخنان خود این پیام را رسانده است که سایرین باید تا آخرین ساعاتی که وی دارای پست ریاست جمهوری است همچون سال ۸۴ با او رفتار کنند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دفاع احمدی‌نژاد همواره حمله به دیگران است، تاکید کرد: نباید برای اظهاراتی همچون «از کجا معلوم تا یکسال دیگر عمر دولت تمام بشود» به دنبال تحلیل سیاسی رفت زیرا ریشه چنین مباحثی بیشتر ناشی از ویژگی‌های روحی و شخصیتی یک فرد است ضمن اینکه تا اندازه‌ای نیز طبیعی است به گونه‌ای که نباید انتظار داشت که وی اعلام کند من پس از پایان دولت دهم همه قدرت را تحویل داده و خود به دنبال کارهایی که پیش از این دنبال می‌کردم، می‌روم.

وی با اشاره به نحوه واگذاری قدرت در ایران تصریح کرد: صرف نظر از آقای خاتمی و هاشمی، چند تن از مسئولان را می‌شناسیم که با طیب خاطر قدرت خود را واگذار کرده باشند بنابراین نباید فراموش کرد که احمدی‌نژاد ابو سعید ابوالخیر نیست که به راحتی قدرت را واگذار کند.

زیباکلام اضافه کرد: من معتقدم احمدی‌نژاد تمام تلاش خود را می‌کند تا به گونه‌ای درانتخابات یازدهم تاثیرگذار باشد و به شکل طبیعی از فردی حمایت می‌کند که دارای افکار نزدیک به او باشد.

وی با تاکید براینکه مشکل اساسی این است که اصولگرایان هیچ‌گاه پاسخ گوی عملکرد خود نبوده و نیستند، خاطرنشان کرد: کسانیکه امروز انتقادهای تندی را نسبت به احمدی‌نژاد وارد می‌کنند افرادی هستند که تا دیروز او را روی سر خود می‌گذاشتند اما نباید فراموش کرد نتایج سیاست‌های احمدی‌نژاد هر چه باشد اصولگرایان نیز دراین عملکرد هفت ساله به شکل مستقیم سهیم هستند.

زیباکلام در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: سهم جریان اصولگرا در وضعیت فعلی کشور اگر بیشتر از احمدی‌نژاد نباشد کمتر هم نیست.

این استاد دانشگاه ادامه داد: باید از اصولگرایانی که امروز با چنین شدتی از رئیس جمهور انتقاد می‌کنند پرسید شما تا پیش از خانه نشینی احمدی‌نژاد در اردیبهشت ۹۰ از کدامیک از سیاست‌های وی انتقاد کردید؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ایمان دارم که اجماع افرادی همچون خاتمی، هاشمی و ناطق نوری و معرفی یک کاندید مورد قبول دو جناح صحیح‌ترین فرمول راه حل کشور است اما از طرفی نیز معتقدیم اصولگرایان تندرو این راه حل را قبول نمی‌کنند زیرا آن‌ها تمام قدرت را می‌خواهند و حاضر به تقسیم آن نیستند بنابراین با هر پیشنهادی که منجر به روی کارآمدن اصلاح طلبان شود، مخالفت می‌کنند.

زیباکلام با تاکید براینکه رادیکال‌های اصولگرا اجازه ائتلاف این دو جناح را نخواهند داد، گفت: در مقابل جریانات میانه رو می‌دانند که تنها راه نجات کشور ائتلاف همه نیروهای معتدل مجموعه نظام اس

۱۳۹۱/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...