نسخه چاپی

كمتر از 4 ماده قانون انتخابات ریاست جمهوری اصلاح می‌شود

عکس خبري -کمتر از 4 ماده قانون انتخابات رياست جمهوري اصلاح مي‌شود

عضو كمیسیون شوراهای مجلس با تاكید بر اینكه «قرار نیست قانون انتخابات تغییرات اساسی داشته باشد»، گفت: در طرحی كه مد نظر نمایندگان است، تنها 3 یا 4 ماده از قانون انتخابات اصلاح خواهد شد.

به گزارش نما، محمد جواد کولیوند نماینده مردم کرج و عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به طرح اصلاح قانون انتخابات که قرار است فوریت آن در جلسه علنی فردا (یکشنبه) مطرح شود گفت: ابتدا باید توضیح بدهم که در این طرح 2 موضوع مطرح است موضوع اول اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام باید سیاست‌های کلی انتخابات را که توصیه مقام معظم رهبری ابلاغ کند.

وی افزود: بحث دوم در اصلاح قانون انتخابات، اصلاح 3 یا 4 ماده از 94 ماده قانون انتخابات است. اکنون تا ماده 35 طرح اصلاح قانون انتخابات در کمیسیون شوراها بررسی شده است اما برای اینکه این طرح به انتخابات 92 برسد فوریت آن را قبل از بررسی کامل طرح، به صحن علنی ارائه کرده‌ایم.

کولیوند گفت: بحث نمایندگان این است چرا فردی که می‌خواهد نماینده مجلس شود حتما باید فوق لیسانس داشته باشد اما این شرط مهم برای فردی که قصد دارد ریاست قوه مجریه ایران را به عهده بگیرد وجود ندارد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: در شان ملت ایران نیست که هر فردی که توان خواندن و نوشتن و یا مدرک تحصیلی پنجم ابتدایی را دارد برای ریاست جمهوری ثبت نام کند، لازم است این بند قانون انتخابات اصلاح شود و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری حداقل مدرک لیسانس و یا فوق لیسانس را داشته باشند.

نماینده مردم کرج همچنین به نحوه تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: اینکه شب انتخابات، یک نامزد میلیون‌ها پیامک ارسال کند و هیچ نهادی به رفتار وی نظارت نکند درست نیست ما سعی کرده‌ایم در طرح اصلاح قانون انتخابات خلع‌های که در قانون درباره تبلیغات غیر قانونی وجود دارد را برطرف کنیم.

کولیوند در پایان با تاکید بر اینکه «قرار نیست قانون انتخابات تغییرات اساسی داشته باشد»، تصریح کرد: اصلاح تنها 3 یا 4 ماده قانون 94 ماده‌ای انتخابات امری طبیعی است و نباید طوری تصور شود که نمایندگان قصد دارند کل قانون را اصلاح کنند.

۱۳۹۱/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...