نسخه چاپی

ارتش كره جنوبی به حال آماده‌‌باش كامل در آمد

ارتش كره جنوبی برای مقابله با هرگونه اقدام تحریك‌آمیز از سوی كره شمالی، در حالت آماده‌باش كامل قرار گرفته است.

به گزارش نما به نقل از اسپوتنیک، بعد از آنکه کره شمالی به شلیک موشک دیگری مبادرت ورزید، ارتش کره جنوبی اعلام کرد که در حال آماده‌ باش کامل قرار دارد.
ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با انتشار بیانیه ای در این باره اعلام کرد: نیروهای مسلح ما توانایی خود برای بازداشتن و یا پاسخ به تهدیدات موشکی و اتمی کره شمالی را افزایش داده اند.
در همین رابطه، ارتش آمریکا (سحرگاه امروز) در بیانیه ای اعلام کرد که کره شمالی بامداد امروز چهارشنبه به شلیک یک فروند موشک اقدام کرده است.
بر اساس اعلام ارتش آمریکا، این موشک در دریای ژاپن فرود آمده بود.
این بیانیه می افزاید که بررسی های اولیه حاکی است که موشک مذکور یک موشک بالستیک میان بُرد بوده و از منطقه نزدیک «سینپو» واقع در ساحل شرقی کره شمالی شلیک شده بود.
شایان ذکر است، کره شمالی اوایل اسفند ماه سال گذشته نیز با شلیک چند فروند موشک بالستیک به آزمایش موشکی جدیدی اقدام کرده بود.
در همین رابطه شورای اروپا هم دوشنبه ۹ اسفندماه سال گذشته با انتشار بیانیه ای از تصمیم خود برای تمدید و وضع برخی تحریم ها علیه کره شمالی بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه پیونگ یانگ خبر داد.
در متن این بیانیه آمده بود: امروز در ۲۷ فوریه سال جاری میلادی، این شورا با اتخاذ برخی تدابیر قانونی به وضع تحریم های سخت گیرانه تری علیه کره شمالی پرداخته است. تحریم های اعمالی اتحادیه اروپا به محدودیت های بیشتری علاوه بر قطعنامه ۲۳۲۱ شورای امنیت مصوب ۳۰ نوامبر سال ۲۰۱۶ می پردازد.
در این راستا، خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) نهم سپتامبر سال گذشته میلادی اعلام کرده بود: آزمایش کره شمالی اجازه دستیابی به پتانسیل توان هسته ای و ویژگی های یک کلاهک هسته ای استاندارد که از توان نصب بر موشک های راهبردی بالستیک برخوردار باشد را به این کشور داده است.
اعلام این خبر باعث شد تا موجی از انتقادها علیه «پیونگ یانگ» آغاز و غرب به سرکردگی آمریکا وضع تحریم هایی را علیه کره شمالی در دستور کار خود قرار دهد.
این در حالی است که مذاکرات شش جانبه درباره برنامه هسته ای کره شمالی در سال ۲۰۰۹ با کارشکنی های متعدد آمریکا به شکست انجامید.
شایان ذکر است، کره شمالی بارها اعلام کرده است که برنامه موشکی و هسته ای این کشور، به منظور مقابله با تهدیدات آمریکا و متحدانش علیه «پیونگ یانگ» به انجام رسیده است.

۱۳۹۶/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...