نسخه چاپی

ادعای تازه سفیر آمریكا در سازمان ملل علیه ایران

به گزارش نما - مهر نوشت: نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد که کشورهای سوریه، ایران و روسیه علاقه‌ ای به صلح در سوریه ندارند.
شبکه تلویزیونی فاکس نیوز اتهام‌ زنی جدید نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل علیه ۳ کشور سوریه، ایران و روسیه را اعلام کرد.

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل امروز در نشست شورای امنیت با موضوع بررسی حمله شیمیائی روز گذشته در اطراف شهر ادلب واقع در کشور سوریه در این باره مدعی شد: بشار اسد، ایران و روسیه هیچ علاقه‌ای به صلح ندارند!

پیشتر کشورهای آمریکا، فرانسه و انگلیس با تلاش برای متهم جلوه دادن دولت دمشق، پیش نویس قطعنامه ای مشترک را در محکومیت حمله شیمیایی روز گذشته به منطقه «خان شیخون» واقع در حومه ادلب ارائه کرده بودند که احتمال می رود در جلسه کنونی شورای امنیت به رأی گذاشته شود.

گفتنی است در حالیکه گروه های معارض و کشورهای غربی حامی آنها، اتهام حمله شیمیایی دیروز را به دمشق نسبت می دهند، فرماندهی ارتش سوریه در بیانیه ای استفاده از مواد شیمیایی در حومه ادلب را به شدت تکذیب کرد.

وزارت دفاع روسیه نیز با صدور بیانیه ای هرگونه حمله هوایی این کشور به شهر «ادلب» در سوریه را رد کرد.

این در حالی است که «استفان دیمیستورا» نماینده سازمان ملل در امور سوریه، می گوید حمله شیمیایی دیروز هوایی بوده است.

شایان ذکر است، پایگاه لبنانی النشره روز گذشته اعلام کرد که منابع نظامی سوری اخبار منتشر شده توسط معارضان مبنی بر استفاده ارتش این کشور از تسلیحات شیمیایی در منطقه «خان شیخون» واقع در حومه ادلب را به شدت تکذیب کرده اند.

بر اساس این گزارش، این منبع در این ارتباط تصریح کرده بود: ارتش سوریه هیچگاه از تسلیحات شیمیایی استفاده نکرده است و در آینده نیز استفاده نخواهد کرد.

گفتنی است، گروه های معارض سوری دیروز با خبرسازی علیه دولت دمشق مدعی استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی در حومه ادلب شده و مسئولیت این اقدام غیرانسانی را متوجه دولت دمشق اعلام کرده بودند.

۱۳۹۶/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...