نسخه چاپی

پایان نشست شورای امنیت بدون محكومیت سوریه

نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی حمله شیمیایی به شهرك «خان شیخون» در شمال سوریه، بدون رای گیری درباره طرح كشورهای غربی در محكومیت دولت این كشور، پایان یافت.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی حمله شیمیایی به شهرک «خان شیخون» در شمال سوریه، بدون رای گیری درباره طرح کشورهای غربی در محکومیت دولت این کشور، پایان یافت.

این طرح از سوی فرانسه، انگلیس و آمریکا تهیه شده و این کشورها دولت سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی در حمله به خان شیخون در ادلب واقع در شمال سوریه متهم کرده اند.

کمیسر سازمان ملل در امور خلع سلاح در آغاز این نشست گفت: ما به جمع آوری اسناد و مدارک درباره حمله شیمیایی به ادلب ادامه می دهیم و هنوز اطلاعاتی در این خصوص در دست نیست.

وی افزود: من با مسئولان سازمان خلع سلاح و با نماینده سوریه در سازمان ملل در تماس هستم و اطلاعات اندکی در این باره وجود دارد، اما حمله شیمیایی به خان شیخون ده ها کشته و زخمی برجای گذاشته است.

ولادیمیر ساورانکوف نماینده روسیه در شورای امنیت نیز با بیان اینکه کشورش در حال حاضر نیازی به تصویب این طرح نمی بیند، بر انجام تحقیقات شفاف و غیرسیاسی در باره حمله به خان شیخون تاکید کرد.

وی همچنن خاطرنشان کرد که به کارگیری سلاح شیمایی از سوی هر طرفی که باشد غیرقابل قبول است و عدم برخورد شورای امنیت با به کارگیری گاز سارین توسط تروریست ها در خان العسل آنها را برای ارتکاب چنین کاری تشویق کرد.

وی همچنن گفت که روابط روشنی میان سازمان موسوم به «کلاه سفیدها» و گروه های تروریستی در سوریه وجود دارد و کلاه سفید ها گزارش های ضد و نقیضی در باره حمله خان شیخون ارایه داده اند و رفتارشان غیرحرفه ای است.

از سوی دیگر نمایندگان آمریکا، فرانسه و انگلیس، دولت سوریه را مسئول اتفاقی دانستند که در خان شیخون رخ داده است.

اماکیم وون سو، نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در امور خلع سلاح تاکید کرد تلاش ها برای دستیابی به اسناد بیشتر در مورد این حادثه ادامه دارد.

۱۳۹۶/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...