نسخه چاپی

آقای آخوندی! وزیر باید یك جو هم به حقوق شهروندی احترام بگذارد!

عکس خبري -آقاي آخوندي! وزير بايد يک جو هم به حقوق شهروندي احترام بگذارد!

تنها چند هفته پس از برخورد عجیب عباس آخوندی با یك شهروند خانم در فرودگاه امام(ره) كه انتقادات زیادی را برانگیخته بود، این بار نیز او در حاشیه هیئت دولت به یك خبرنگار بی‌حرمتی و توهین كرد.

به گزارش نما به نقل از کیهان، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست روز گذشته هیئت دولت در پاسخ به سؤال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه گفته شده ایرباس سوم که به ایران آمده است مرجوعی کشور کلمبیا است، آیا این موضوع صحت دارد و شرایط آن اکنون چگونه است گفت: مرجوعی یعنی چی، این حرف‌های عجیبی است.

در ادامه اما وزیر راه پس از قطع دوربین نسبت به سؤال این خانم خبرنگار واکنش دیگری نشان داد و به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: خبرنگار باید یک جُو عقل داشته باشد!

وزیر راه بعد از این سخنان میکروفن خبرنگار را گرفته و قصد پرت کردن آن را داشت و با لحن فریادگونه گفت: شما حرفه‌ای نیستید و از خبرنگاری سر در نمیارید برید بابا!

چندی پیش نیز همین وزیر دولت روحانی، در جریان بازدید از فرودگاه امام(ره) در پاسخ به یک شهروند که از وی بابت قیمت زیاد پارکینگ این فرودگاه انتقاد کرده بود، پاسخ عجیبی داده بود و انتقادات زیادی را بابت این رفتار زننده با شهروند خانم، در پی داشت.

وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم پیش‌تر نیز مسکن مهر را طرحی «مزخرف» خوانده بود.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی دیگر عضو کابینه دولت تدبیر و امید نیز اخیرا در جریان بازدید از یکی از مراکز بهداشتی ایلام، در پاسخ به درخواست فرماندار بدره او را با لفظ بی‌شعور خطاب کرده بود.
به یاد بیاورید سخنان انتخاباتی روحانی را که در سال 92 گفته بود : از اخلاق می‌گویم که امروز در جامعه کم شده است ، اخلاق در جامعه اخلاق در سطح حاکمیت و اخلاق در میان برخی مدیران که سخنانش با واقعیت سالها فاصله دارد.

همچنین رئیس‌جمهور روحانی چندی پیش منشور حقوق شهروندی را امضا کرده بود که بر اساس آن کسی حق توهین به اشخاص و گروههای اجتماعی و سیاسی ندارد اما متاسفانه اعتقاد به حقوق شهروندی در اعمال و رفتارهای دولت نمودی ندارد و متاسفانه وزرای دولت و شخص رئیس‌جمهور در مواجهه با منتقدان از جمله اولین ناقضان حقوق شهروندی به شمار می‌آیند.

توهین وزیر میلیاردر دولت به خبرنگار نشان‌دهنده این است که حقوق شهروندی یک بازی سیاسی است و دولت در عمل اعتقادی به حقوق شهروندی ندارد و فقط برای تبلیغات و نمایش انتخاباتی سند حقوق شهروندی تنظیم شده است.

البته سر زدن چنین رفتارهایی از برخی دولتمردان چندان عجیب هم به نظر نمی‌رسد چرا که چندی پیش حامیان آنها در مجلس طرحی را ارائه کردند که بر اساس آن هرکس در جلسه‌ای سوالی مطرح کند، با مجازات 6 ماه تا 2 سال حبس روبرو می‌شد!

۱۳۹۶/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...