نسخه چاپی

احتمال پذیرفته نشدن دفترچه های بیمه در داروخانه ها

رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به آخرین مطالبات داروخانه‌ها از سازمان‌های بیمه گر گفت: با بدعهدی بیمه‌ها، داروها در داروخانه‌ها نقدی حساب می‌شوند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، رهبر مژدهی آذر رئیس انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه بدهی بیمه‌ها به داروخانه سالیان سال است که یکی از مشکلات اصلی پزشکان داروساز و داروخانه‌ها محسوب می‌شود، گفت: بر اساس قانون، سازمان‌های بیمه‌گر باید حداکثر سه ماه بعد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت کنند.

مژدهی آذر ادامه داد: در صورتی که سازمان‌های بیمه‌گر تا تیرماه سال 96، معوقات خود را تسویه نکنند، داروخانه‌ها از پذیرش دفترچه‌های بیمه خودداری کرده و نسخه بیماران را نقدی حساب خواهند کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته با تلاش‌های هیات مدیره انجمن داروسازان و برگزاری جلسات با نمایندگان سازمان‌های بیمه گر مجلس شورای اسلامی، پس از بحث و بررسی مقرر شد سازمان‌های بیمه گر بخشی از مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت کنند.

رئیس انجمن داروسازان ایران افزود: معوقات داروخانه‌ها تا ماه‌های پایانی سال 95 تا تیر و برخی تا مرداد پرداخت شده بود و با تلاش‌های هیات مدیره در اواخر اسفند سال گذشته مطالبات تا مهر و آبان را سازمان‌های بیمه‌گر تسویه کرده اما در سال جدید هیچ پرداختی انجام نشده است.

وی با ابراز نگرانی از آینده کاری داروخانه‌ها و ایجاد مشکل برای مردم در حوزه تامین دارو اظهار داشت: اگر سازمان‌های بیمه گر دوباره به بدعهدی قبلی خود ادامه دهند، نقدی حساب کردن دارو مجددا در دستور کار قرار گرفته و دفترچه‌های بیمه در داروخانه‌ها پذیرش نمی‌شوند.

رئیس انجمن داروسازان ایران دود کوتاهی سازمان‌های بیمه‌گر به چشم مردم می‌رود، عنوان کرد: با پرداخت نشدن مطالبات، ایجاد مشکلات مالی و تامین نشدن دارو و بی اعتبار شدن دفترچه‌ها در داروخانه‌ها بیمارانی که نیاز حیاتی به دارو دارند، دچار مشکل شده و صدای اعتراض مردم بلند شده و سازمان‌های بیمه گر باید پاسخگوی مردمی که به موقع حق بیمه را پرداخت کردند، باشند.

۱۳۹۶/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...