نسخه چاپی

روسیه خواستار جلسه اضطراری شورای امنیت شد

روسیه خواستار تشكیل جلسه اضطراری شورای امنیت برای بررسی حمله موشكی آمریكا به سوریه شد.

به گزارش نما به نقل از العالم، پس از بولیوی، روسیه نیز برای بررسی موضوع حمله موشکی آمریکا به سوریه که یک پایگاه مهم عملیات ارتش این کشور در مبارزه علیه تروریست ها را هدف قرار داده، خواستار برگزاری فوری جلسه شورای امنیت شد.
ویکتور اوزروف رئیس کمیسیون امور دفاعی شورای فدراسیون روسیه( مجلس سنا) این درخواست را امروز (جمعه) اعلام کرد.
وی اظهار کرد: این اقدام آمریکا ممکن است به عنوان تجاوز به یک کشور عضو سازمان ملل قلمداد شود.
همچنین ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که بیانیه رسمی این کشور در برابر تجاوز مستقیم آمریکا به سوریه صادر خواهد شد.
شبکه تلویزیونی تسارگراد روسیه در این باره گزارش داد: بیانیه به زودی در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.
پیش از این نیز یک دیپلمات ارشد در شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرده بود که بولیوی خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت برای بررسی حمله موشکی آمریکا به سوریه شده است.
به گزارش تارنمای خبری «تودی»، این منبع آگاه که نامش فاش نشده، تاکید کرده است که بولیوی خواستار بررسی حمله موشکی امروز جمعه آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه شده است.
نخستین تجاوز مستقیم آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ به مواضع ارتش سوریه بامداد جمعه با شلیک 59 موشک به پایگاه هوایی شعیرات در استان حمص آغاز شد.
این حمله موشکی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و کنگره آمریکا و از ناوهای آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه و به بهانه حمله شیمیایی به خان شیخون در استان ادلب انجام شده است.
این درحالی است که دولت سوریه بکارگیری هرگونه سلاح شیمیایی را رد کرده است.
ارتش سوریه در شرق استان حمص با گروه تروریستی داعش و در شمال آن با گروه تروریستی جبهه النصره مبارزه می کند.
تارنمای خبری شبکه «ان.بی.سی» در این خصوص اعلام کرد که آمریکا شامگاه پنجشنبه به وقت محلی 59 موشک «تاماهاک» را به سمت سوریه شلیک کرده است.
خبر حمله موشکی آمریکا به سوریه درحالی منتشر می شود که جلسه روز پنجشنبه (به وقت محلی) شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی حادثه شیمیایی ادلب بدون رای گیری درباره پیش نویس قطعنامه های پیشنهادی پایان یافته بود.

۱۳۹۶/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...