نسخه چاپی

امارات هم از تجاوز آمریكا به سوریه استقبال كرد

پس از بحرین، امارات نیز همسو با ریاض و تل‌آویو از تجاوز آمریكا به سوریه حمایت كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری امارات، دولت امارات متحده عربی اعلام کرد که از تجاوز نظامی آمریکا به سوریه کاملا حمایت می‌کند.

انور بن محمد قرقاش وزیر خارجه امارات مدعی شد که دولت سوریه مسبب اوضاع فعلی این کشور است.

وی همچنین گفت: من از تصمیم شجاعانه و حکیمانه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که جایگاه این کشور را بعد از کوتاهی شورای امنیت سازمان ملل در ایفای نقش خود در حمایت از صلح و امنیت بین‌المللی، تقویت و برجسته می‌کند.

پیش از این بحرین دیگر کشور متحد ریاض، با عربستان و رژیم صهیونیستی همسو شد و از حمله موشکی آمریکا به سوریه حمایت و پشتیبانی کرد.

عربستان به عنوان اولین کشور و سپس رژیم صهیونیستی به همراه انگلیس، ترکیه، فرانسه و برخی دیگر از کشورها از حمله آمریکا به سوریه حمایت کردند و تل آویو و پاریس گفتند که از حمله آمریکا پیش از اجرای آن، مطلع بوده اند.

دولت سوریه به همراه روسیه و ایران از جمله کشورهایی هستند که تاکنون این حمله را محکوم کرده و آن را تجاوز و تعدی به حاکمیت یک کشور برخوردار از حاکمیت و نیز حمایت از تروریست ها دانسته اند.

یونان نیز در واکنش به حمله آمریکا به سوریه، با هرگونه دخالت خارجی در سوریه مخالفت کرده است.

آمریکا بامداد امروز جمعه در تجاوزی آشکار، یک پایگاه نظامی الشعیرات سوریه را با 59 فروند موشک از نوع توماهوک هدف قرار داد.

فرماندهی کل ارتش سوریه با محکوم کردن حمله آمریکا به پایگاه الشعیرات، این اقدام را تجاوزگری و کمک به تروریست ها دانست و اعلام کرد که در جریان آن شش نفر کشته شده اند.

فرماندهی کل ارتش سوریه همچنین حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه را حمایت واشنگتن از گروه‌های تروریستی نظیر داعش و جبهه النصره دانست.

منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...