نسخه چاپی

روسیه حملۀ آمریكا به سوریه اقدامی «تروریستی» است

شورای امنیت ملی روسیه در واكنش به حمله موشكی آمریكا به پایگاه هوایی شعیرات، آن را اقدامی تروریستی خواند كه به روابط واشنگتن و مسكو آسیب می‌زند.

به گزارش نما به نقل از فارس، رئیس جمهور روسیه عصر امروز جمعه موضوع حضور نظامی و هوایی این کشور در سوریه را بررسی کرد. به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، ولادیمیر پوتین با شورای امنیت ملی روسیه در خصوص تداوم حضور نیروی هوایی این کشور در سوریه به گفت‌وگو پرداخته است.
شورای امنیت ملی روسیه بعد از به حملات موشکی آمریکا به پایگاه هوایی شعیرات سوریه، نسبت به خسارت‌هایی وارد شده به روابط مسکو و واشنگتن به دنبال این حمله ابراز تأسف کرد.
کاخ ریاست جمهوری روسیه، کرملین اعلام کرد که شورای امنیت ملی این کشور حمله آمریکا به این پایگاه هوایی را «اقدامی تروریستی» توصیف کرده است.
بنا بر بیانیه‌ای که کرملین منتشر کرده است، شورای امنیت ملی روسیه از آثار و تبعات قطعا منفی اقدام تجاوزگرانه واشنگتن نگران است.
بامداد جمعه (امروز) ارتش آمریکا به کمک ناوهای مستقر خود در دریای مدیترانه، پایگاه هوایی «الشعیرات»‌ واقع در استان حمص را هدف قرار داد که بر اثر آن 6 سرباز سوری کشته و تعداد دیگر زخمی شدند.
در واکنش به این اقدام تجاوزگرانه آمریکا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه ضمن تجاوزکارانه خواندن حمله نظامی واشنگتن به پایگاه شعیرات سوریه، تاکید کرد که تمام همکاری‌ها بین آمریکا و روسیه در سوریه متوقف می‌شود.
شایان ذکر است، بامداد امروز (جمعه)، ارتش آمریکا با شلیک 59 موشک به پایگاه هوایی شعیرات واقع در استان حمص سوریه تجاوز کرد. بهانه این تجاوزگری، حمله شیمیایی مشکوک چند روز پیش به منطقه خان شیخون در استان ادلب سوریه بود.

۱۳۹۶/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...