نسخه چاپی

مذاكره ایران و كویت در مورد انتقال زندانیان

سفیر كشورمان در كویت گفت: ما د رحال گفت‌وگو با مقامات كویتی برای انجام دومین و آخرین مرحله انتقال زندانیان ایرانی به تهران هستیم.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، علیرضا عنایتی،سفیر ایران در کویت گفت:ما درحال گفت‌وگو با مقامات کویتی برای انجام دومین وآخرین مرحله انتقال زندانیان ایرانی که تعداد آنان به 130 نفر می‌رسد هستیم تا زندانیان ایرانی موجود در زندان‌های کویت را به زندان‌های ایران انتقال دهیم.

وی افزود:قبل از آن نیز درمرحله ی اول 50 زندانی ایرانی را به ایران انتقال دادیم تا مدت باقی مانده محکومیت خود را در زندان‌های تهران سپری کنند.

وی در پایان گفت:هیچ یک از این زندانیان به حمایت از تروریست‌ها متهم نیستند وجرم آنان فقط مواد مخدر و ورود غیرقانونی است.

السیاسه هم‌چنین گزارش داد: علیرضا عنایتی سفیر کشورمان در کویت در جشن سالگرد استقلال سنگال در سفارت سنگال حضور یافت و در گفت‌وگو با روزنامه نگاران گفت: گفتمان تنها راه حل مشکلات منطقه است و ایران از پیام امیر کویت که محتوای آن گفت‌وگوی ایرانی – عربی است استقبال کرد و پس از آن نیز حسن روحانی رئیس جمهور ایران به کویت سفر کرد.

وی افزود: این پیام ها و سفرها بسیار مهم هستند و امیدوارم گام‌های بعدی نیز برداشته شود و مثمر و نتیجه‌بخش باشند.

وی در مورد بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس گفت: ما بسیار خوشبین هستیم؛ زیرا در منطقه حکما و رهبرانی وجود دارد که خوب و بد را از هم تشخیص می دهند و ما از این نظر بسیار خوش بین هستیم.

عنایتی درباره روابط عراق و عربستان و تاثیر آن در ثبات منطقه نیز گفت: این امر بسیار خوب است؛ زیرا امروزه منطقه به این سفرها و گفت‌وگوها نیازمند است و منطقه ما از ثروت و انرژی زیادی برخوردار است و بسیار خوب است که ایران و یا عراق با کشورهای حاشیه خلیج فارس همکاری کنند.

وی تاکید کرد: تمام کشورهای منطقه برای مقابله با چالش‌های بیرونی و به خصوص تروریست‌ها که هیچ تفاوتی بین ایران، عربستان، عراق و دیگر کشورها قائل نیستند باید با هم همکاری کنند.

وی در مورد اظهارات آمریکا که ایران را به حمایت از تروریست ها متهم می‌کند هم گفت: اظهارات آمریکایی ها بی معنا و و بی ربط است.

۱۳۹۶/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...