نسخه چاپی

گزارش نما از جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی پژوهشی شریف :

ایجاد كارآفرینی و بروز خلاقیت در گروی هدایت استعدادها/ چرا هزینه نوآوری و ساخت ربات به عهده مبتكر جوان است

عکس خبري -ايجاد کارآفريني و بروز خلاقيت در گروي هدايت استعدادها/ چرا هزينه نوآوري و ساخت ربات به عهده مبتکر جوان است

محمد تقی احمدیان رئیس خلاقیت كده دانشگاه صنعتی شریف گفت: برگزاری این مسابقات این امكان را به وجود می آورد تا دانش آموزان علاقه مند خلاق شوند ،بتوانند فكر كنند وایده بدهند و اصولا محیط كار ایجاد كنند ،زیرا تجربه به ما نشان داده است كه زمانی كه دانشجویان از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند آنطور كه باید و شاید خلاق نیستند

محمد تقی احمدیان رئیس خلاقیت کده دانشگاه صنعتی شریف درخصوص یازدهمین دوره جشنواره ملی خلاقیت های علمی پژوهشی در گفتگو با خبرنگار نما گفت: در این جشنواره در آخرین نوآوری های صنعتی در معرض نمایش قرار گرفته است،برگزاری این مسابقات این امکان را به وجود می آورد تا دانش آموزان علاقه مند خلاق شوند ،بتوانند فکر کنند وایده بدهند و اصولا محیط کار ایجاد کنند ،زیرا تجربه به ما نشان داده است که زمانی که دانشجویان از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند آنطور که باید و شاید خلاق نیستند،از این رو است که توجه به ابتکارات و اختراعات دانش آموزی اهمیت پیدا می کند و تا حدودی مشکل اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهها را برطرف می کند.
این عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف در خصوص اهمیت برگزاری این دوره از مسابقات تصریح کرد: اهمیت و نقش سرمایه های انسانی در رشد، شناسایی، ارتقا و حفظ استعدادهای کشور از ضروریات توسعه همه جانبه است لذا وقتی که بچه ها از سنین پایین شروع به تولید و خلاقیت می کنند این موضوع اهمیت فروانی برای آینده کشور در بر خواهد داشت.
لذا تقاضای من از خانواده ها ونیز مسولین مربوطه آموزش و پرورش این است که نسبت به این قضیه اهتمام ویژه ای داشته باشند تا ضامن کارآفرینی های خوبی برای آینده کشور باشد .
گفتنی است دانشگاه صنعتی شریف این روزها میزبان یازدهمین جشنواره لکوکاپ یا همان جشنواره ملی خلاقیت های علمی پژوهشی است.در این خصوص نظر چند تن از دانش آموزان را نسبت به روند برگزاری و اهمیت این جشنواره جویا شدیم .
حسینی یکی ازدانش آموزان دبیرستانی شرکت کننده در این جشنواره گفت:برای ساخت رباتیک فوتبالیست 3 ماه زمان گذاشتیم ،تا حدودی تنها معلم ما به لحاظ طراحی ربات کمک مان کرد،اگر خواهان رویش و شکوفایی استعدادهای جوان برای آینده کشور هستیم ،باید از همین سنین پایه و در مدارس کار را آغاز کنیم.
وی درباره سطح کیفی این جشنواره گفت: از آنجایی که در دوره های قبل هم من در این جشنوراه حضور داشتم،در این دوره شاهد پیشرفت کمی و کیفی قابل ملاحظه ای هستیم.
واقعا کارهای خلاقانه به وفور در این جشنواره دیده می شد.در ضمن حضور شرکت کنندگان از شهرستان ها و ارائه ایده ها در این زمینه بسیار چشمگیر بود.
رضایی از دیگر شرکت کنندگان در این مسابقات به خبرنگار ما گفت:ساخت یک ربات جهت روانه به این مسابقات هزینه ای بالغ بر یک میلیون دارد،کل این مبلغ را از جیب خودم گذاشتم ،علاقه زیادی به این دست از مسابقات دارم،در حال حاضر این رشته به یک رشته پرکاربرد در دنیا تبدیل شده است ،در کشور ما هم چند سالی است که این رشته جا افتاده است که حمایت بیشتری را نسبت به این رشته از سوی متولیان امر را می طلبد.
عباس شاکری هم دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره دانش آموزی لکوکاپ در گفتگو با خبرنگار نما گفت: بیش از هزار و پانصد نفر از 31 استان کشور با گذراندن مراحل شهرستانی و استانی جشنواره، به مرحله کشوری راه یافتند که در 17 رشته با یکدیگر رقابت می کنند.
عباس شاکری در خصوص تعداد بخش های این مسابقات اظهار داشت : رباتیک ،ربات جنگجو، فوتبالیست، آتش نشان و خدمتکار، هوافضا، محاسبات ذهنی و چرتکه، نانو، مزرعه فکر، خلاقیت، طراحی سه بعدی، علوم ازمایشگاهی، سازه های ماکارونی از جمله رشته های مورد رقابت در این جشنواره هستند.
وی با بیان اینکه این دوره از جشنواره از مهر ماه سال گذشته آغاز شد و تا فروردین ادامه داشت، افزود: این جشنواره در سال دو بار برگزار می شود، با پایان یافتن این دوره از جشنواره و معرفی نفرات برتر، از ابتدای اردیبهشت سال جاری، دوره دوم برگزاری این جشنواره شروع خواهد شد.
شاکری تصریح کرد: این جشنواره برای مقطع سنی 4 تا 18 سال تعریف شده است و هدف از آن توانمندسازی دانش آموزان است، دانش آموزان امروز دانشجویان و فارغ التحصیلان آینده هستند و برای آشنایی دانش آموزان با مفهوم اقتصاد مقاومتی و تولید باید این چرخه انجام شود.
وی همچنین در خصوص شعار این دروه از مسابقات دانش آموزی گفت:جشنواره لکوکاپ با شعار«آینده از آن ماست» با حضور شرکت کنندگانی از 70 شهر و 140 نمایندگی برگزار شده است.در این دوره از جشنواره رشته‌های جدید چون طراحی سه بعدی، برنامه نویسی کودکان، ماشین‌های سوخت شیمیایی به بخش های اصلی نیز اضافه شده است.

۱۳۹۶/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...